فرانسیس فوردکاپولا، کارگردان صاحبنام سینمای جهان و سازنده سه‌گانه «پدرخوانده» و فیلم‌هایی چون «مکالمه» و «دراکولای برام استوکر» به تماشای فیلم «محمد رسول‌الله» به کارگردانی مجید مجیدی نشست.
کد خبر: ۸۳۱۹۶۶

پس از اکران فیلم محمد رسول‌الله در افتتاحیه جشنواره مونترال کانادا و اکران عمومی در سینماهای ایران و استقبال بی‌نظیر تماشاگران، این بار نوبت به تماشاگران آمریکایی رسید تا برای تماشای این اثر جلوی سالن سینما صف بکشند.

نمایش خصوصی فیلم محمد رسول‌الله در بنیاد فیلم آمریکا از سوی ویتوریو استورارو، مدیر فیلمبرداری این فیلم برای گروهی 135 نفره از دست‌اندرکاران و فیلمبرداران مطرح در لس‌آنجلس، برنامه‌ریزی و برگزار شد که استقبال بی‌سابقه‌ای را به همراه داشت. به گفته استورارو، جمعیت به حدی بود که تعداد زیادی موفق به دیدن فیلم نشدند. فرانسیس فوردکاپولا، کارگردان شناخته‌شده جهان از جمله افراد صاحبنامی بود که در این نمایش اختصاصی حضور داشت و در پایان زبان به تحسین فیلم گشود. کاپولا و استورارو سال‌ها قبل در فیلم «اینک آخرالزمان» با یکدیگر همکاری کرده بودند؛ فیلمی که استورارو به خاطر آن برنده اسکار بهترین فیلمبرداری شد.

تماشاگران دیگر هم مراتب علاقه‌مندی و احساس خود را به فیلم محمد رسول‌الله ابراز داشتند و بسیاری از آنها معتقد بودند که این فیلم ظرفیت بزرگی را برای برقراری صلح میان ادیان مختلف دارد.

همچنین شامگاه سه‌شنبه در جشنواره مونترال فیلم محمد رسول‌الله در دو سئانس فوق‌العاده بار دیگر برای تماشاگران به نمایش درآمد، اما مانند نوبت‌های پیشین باز هم جمعیت زیادی موفق به تماشای این فیلم نشدند و از رئیس جشنواره درخواست اکران فوق‌العاده این فیلم را کردند.

فروش یک میلیارد و نیمی

در حالی‌که استقبال مردم در شهرهای مختلف کشور از فیلم محمد رسول‌الله همچنان ادامه دارد و فروش فیلم در روز گذشته به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسید، مدیرعامل شرکت سینمای نورتابان اعلام کرد به برکت این اثر عظیم تا پایان هفته آینده بسیاری از شهرهای کشور صاحب سینما می‌شوند. محمدرضا صابری، با اعلام این مطلب افزود: به برکت اکران فیلم محمد رسول‌الله و با تلاش بنیاد مستضعفان طرح تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و تبدیل آنها به سالن‌های سینما رو به پایان است و تا اواخر هفته آینده بسیاری از شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند به چرخه اکران می‌پیوندند. او ادامه داد: تاکنون شهرهایی همچون ساوه، لار، ساوجبلاغ، بافت، تفت، شهرضا و اسفراین، به چرخه اکران پیوستند و دیگر شهرها نیز در ادامه این طرح به این چرخه می‌پیوندند.

صابری افزود: هم‌اکنون فیلم محمد رسول‌الله در 85 سینما در شهرستان‌ها و 41 سینما در تهران به نمایش در آمده است.

این سینماگر درخصوص فروش فیلم هم توضیح داد: فروش فیلم روز سه‌شنبه در تهران 146 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 135 میلیون تومان بوده و مجموع فروش این فیلم هم تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

نمایشگاه عکس‌های فیلم

نمایشگاه عکس‌های فیلم محمد رسول‌الله از امروز در گالری پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه 47 عکس از فیلم و 11 عکس از پشت صحنه آن در ابعاد 100 در 70 در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. عکاسی این آثار و فیلم عظیم محمد رسول‌الله برعهده محمد فوقانی، عکاس باسابقه سینما بوده است که عکاسی فیلم‌هایی چون ضدگلوله، خط ویژه، من مادر هستم، دموکراسی تو روز روشن و پارک‌وی را در کارنامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها