از خرید برگشته‌ام و مشغول چیدن میوه‌ها و سبزیجات داخل یخچال شده‌ام. بعضی را ابتدا می‌شویم و خشک می‌کنم‌ و برخی دیگر را در نایلون می‌پیچم و در جای مناسب قرار می‌دهم. سیب و گلابی را هم از پاکت درمی‌آورم و شروع به شستن‌شان می‌کنم. براستی که میوه‌ها هر یک در به رخ کشیدن شکل، رنگ و عطر با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند. بگذریم از این که طعم گوارا و یک دنیا خاصیت مفید هم در هریک از آنها نهفته شده است.
کد خبر: ۸۳۱۰۴۲

کارهایم تمام می‌شود. حال من مانده‌ام و چند پاکت خالی که روی کابینت جمع شده است. به سمتشان می‌روم تا مانند همیشه آنها را راهی دیار عدم کنم اما ناگهان چیزی جلویم را می‌گیرد. تصویری جالب از هرکدام این پاکت‌ها جلوی چشمانم چشمک می‌زند و من را وادار می‌کند تا دوباره ذوق هنری‌ام را به‌کار بگیرم و برای تک‌تک این پاکت‌ها نقشه بکشم. اینها چند پاکت کاغذی ساده نیستند. چند کاردستی جالب و چشمگیرند که در مرحله ابتدای کار قرار گرفته‌اند. می‌توانم آنها را به شکل حیوانات دربیاورم و به بچه‌ها بدهم تا یک تئاتر حسابی به راه بیندازند. می‌توانم داخل چندتای دیگر را هم تمیز کنم و از آنها جعبه کادوهای بکر و مدل جدید بسازم تا هدایا را در آنها قرار دهم و خانواده و دوستانم را غافلگیر کنم. چندتای دیگر را هم به صورت اشیای تزئینی در این سو و آن سوی اتاق قرار می‌دهم تا مایه زیبایی این چاردیواری شوند. وای، دیگر حتی یک لحظه هم نمی‌توانم صبر کنم. همین الان دست به کار می‌شوم و یکی یکی‌شان را به شی‌ای جالب تبدیل می‌کنم.

شما هم با من همراه شوید و پاکت‌هایتان را به اشکال مختلف درآورید. کلی لذت می‌برید و دیگران را غافلگیر می‌کنید. می‌پرسید چگونه؟! به این طریق:

گاو مهربان: این هم یک عروسک دیگر منتظر شرکت در تئاتر. نیازی به رنگ کردن پاکت نیست. ابتدا چشم‌ها را با استفاده از کاغذ سیاه و سفید درست کنید و در جای خود بچسبانید. با کاغذ کرم، قسمت جلوی بینی گاو را درآورید، روی آن سوراخ‌های بینی و دهان خوش‌خنده را بکشید و آن را زیر چشم‌ها بچسبانید. یک بیضی درشت هم از همان کاغذ کرم‌رنگ درآورید و روی قسمت شکم بچسبانید. شاخ‌ها را با کاغذ کرم برش دهید و بچسبانید. گوش‌ها، دست‌ها و دم را هم از کاغذ قهوه‌ای ببرید و از پشت پاکت بچسبانید. قسمت داخلی گوش‌ها را با کاغذ کرم درآورید و روی گوش قرار دهید. با کاغذ سیاه‌رنگ هم یک جفت سم درست کنید و در انتهای دست‌ها بچسبانید. یک عروسک جالب به جمع عروسک‌های تئاتر کودک شما اضافه شد.

قورباغه بامزه: با گواش یا آبرنگ پاکت را به رنگ سبز درآورید. چشم‌ها را به صورت دایره‌ای از کاغذ سفید درست کنید، عنبیه سیاه‌رنگ را داخلشان بچسبانید و پلک‌ها را هم از کاغذرنگی سبز برش دهید و روی نیمه بالایی چشم بچسبانید. با کاغذرنگی سبز دست و پاها را درست کنید و از پشت پاکت بچسبانید. چند دایره از کاغذرنگی سبز روشن برش دهید و روی پاکت بچسبانید تا به شکل خال‌های قورباغه به نظر آید. حالا نوبت زبان قرمزرنگ درازش است. آن را به‌صورت یک مستطیل دراز و باریک درآورید و روی دهان بچسبانید. زبان را به‌صورت حلقه از بیرون به تو دایره‌ای‌شکل کنید. قورباغه بامزه شما حاضر شده تا هنرنمایی استاد را به رخ هر بیننده‌ای بکشد.

جغد دانا: زیرک و دانا، سکوت اختیار کرده و به شما چشم دوخته است. از کاغذ سفید، چشمان آن را درست کنید، داخل آن دایره‌های آبی و سیاه را بکشید و سپس در جای خود بچسبانید. با مقوای صورتی یا رنگی مشابه، سینه و پاپیون تزئینی روی سرش را برش دهید و در جای مناسب قرار دهید. روی سینه، خطوط دالبری بکشید تا شبیه پر به نظر بیاید. با کاغذرنگی زرد پاها را درست کنید و آنها را هم در جای خود قرار دهید. با این جغد هم می‌توانید عروسک‌گردانی کنید.

میمون پاکتی: به صورتش نگاهی بیندازید و قاه‌قاه بخندید. صورت میمون را از مقوای قهوه‌ای‌رنگ ببرید. سپس قسمت روشن چهره‌اش را از مقوای کرم برش دهید و روی آن بچسبانید. یک جفت چشم عروسکی نسبتا درشت در جایگاه چشم‌ها بگذارید. سپس بینی و دهان خندان میمون را نقاشی کنید. صورت را روی پاکت بچسبانید. حالا به سراغ دم بروید. آن را از مقوای قهوه‌ای‌رنگ برش دهید و از قسمت پشت پاکت بچسبانید. میمون خندان شما حاضر است. هرکس نگاهش به آن بیفتد برای لحظه‌ای غم دنیا از یادش می‌رود و از ته‌دل می‌خندد. بچه‌ها می‌توانند دستشان را در این پاکت فرو کرده و عروسک‌گردانی کنند.

مرغ زیرک: پاکتتان را به رنگی مناسب درآورید. در اینجا رنگ آبی نیلی انتخاب شده، اما شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید، انتخاب کنید. داخل آن هدیه مورد نظرتان را قرار دهید یا آن را با تکه‌کاغذ یا پوشال پر کنید. لبه پاکت را از بالا تا کنید و روی آن منگنه بزنید. یک پر در انتهای آن منگنه کنید. نوک نارنجی‌رنگ و تاج قرمز را هم از کاغذرنگی برش دهید و در جای خود بچسبانید. چشم مرغ را هم با ماژیک یا خودکار به صورت دایره‌ای کوچک و توپر بکشید. از این مرغ هم به‌عنوان پوشش هدیه استفاده کنید و هم یک شیء تزئینی و چشمگیر.

عقاب تیز چنگال: آن هم پاکتی! قسمت زیر پاکت را که در جایگاه صورت عقاب قرار می‌گیرد به رنگ سفید درآورید. چشم‌ها را روی آن بکشید. تاج سر عقاب را با کاغذ قهوه‌ای روشن درآورید و بچسبانید. نوک را هم با کاغذ نارنجی درست کنید، سپس به سراغ بال‌ها بروید. با دقت و ظرافت، آنها را از دو کاغذرنگی قهوه‌ای تیره و روشن درآورید، تکه‌ها را روی هم بچسبانید، خطوط دالبری‌شکل نشان‌دهنده پرها را روی آن بکشید و پرها را در قسمت میانی پاکت در دو جهت بچسبانید. در پایان به سراغ پاها بروید. آنها را با کاغذ نارنجی درست کنید. ناخن‌ها را هم با کاغذ سیاه برش دهید و در نوک انگشتان بچسبانید. پاها را در جای خود قرار دهید و به اثر هنری خود افتخار کنید.

گربه: می‌توانید پاکتتان را به همان رنگ قهوه‌ای کمرنگ دست نخورده باقی بگذارید، یا مانند این نمونه آن را به رنگ خاکستری روشن درآورید. با کاغذ سفید و سیاه، چشم‌ها را درست کنید و در جای خود قرار دهید. از مقوای همرنگ آن گوش‌ها، دست‌ها، دم و قسمت جلوی پوزه را درآورید و هر یک را درجای مناسب بچسبانید. با کاغذ صورتی یا نارنجی قسمت داخلی گوش‌ها، بینی، داخل دهان و نقاط قرمزرنگ کف دست‌ها را درآورید و بچسبانید. بیضی بزرگی را از کاغذ سفید درآورید و در قسمت شکم بچسبانید. در انتها نوبت سبیل‌هاست که با استفاده از کاغذ سیاه‌رنگ بریده شوند و در جای خود قرار گیرند. این هم از گربه ملوس پاکتی شما!

مترسک بلا: مترسک‌ها همیشه جالب و دیدنی‌اند. پاکتتان را رنگ نکنید. با کاغذرنگی نارنجی کلاه درست کنید و با کاغذرنگی از هر رنگ مناسب دیگری، نوار بالای لبه کلاه را برش دهید و بچسبانید. کلاه را روی سر قرار دهید درحالی که چند تکه پوشال به‌عنوان موهای مترسک در زیر کلاه می‌چسبانید.

چشم‌ها، بینی و لپ‌های گلگون را هم از کاغذرنگی درآورید و در جای مناسب قرار دهید. حالا با خودکار یا ماژیک برای مترسک نیش تا بناگوش باز شده طراحی کنید.

می‌توانید داخل پاکت را با چیزی مانند تکه کاغذ یا پوشال پرکنید تا مترسک ظاهر طبیعی‌تری به خود بگیرد.

منظره زیبا: اگر پاکتی سفیدرنگ دارید و می‌خواهید به دوستی هدیه بدهید، می‌توانید از این نمونه‌ به عنوان پاکت کادو استفاده کنید. با کاغذ سبزرنگ چمن را درست کنید و دورتادور قسمت پایینی پاکت بچسبانید. روی پاکت اسم آن دوست را به همراه پیغام پرمهرتان بنویسید. یک پروانه خوشگل هم از کاغذرنگی درست کنید و بالای پاکت بچسبانید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید چند گل رنگارنگ هم با کاغذرنگی درست کنید و بالای چمن قرار دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها