شبکه تلویزیونی العراقیه روز گذشته در خبری فوری اعلام کرد حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق سومین بسته اصلاحات در این کشور را اعلام کرد. گرچه از جزئیات این بسته هنوز خبری منتشر نشده، اما طی هفته‌های گذشته العبادی اقداماتی را درجهت مبارزه با فساد و اصلاحات اقتصادی شروع کرد که به دلیل برخی مخالفت‌های سیاسی متوقف شد. البته نیاز به اصلاحات و مبارزه با فساد همچنان در عراق از سوی اقشار مختلف و گروه‌های مردمی ابراز می‌شود. در همین رابطه ایاد علاوی رئیس اتحاد ملی عراق از نخست‌وزیر عراق خواست انجام اصلاحاتی واقعی را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۸۳۰۰۶۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، علاوی گفته است: عراق به اصلاحات واقعی و ملموسی نیاز دارد که در آن عملی شدن خواسته‌های مردم باعث تمامیت خواهی نشود. وی هشدار داد تعلل در اجرای اصلاحات در عراق می‌تواند زمینه‌ساز فساد بیشتر در کشور باشد. علاوی گفت: نباید لطمه‌ای به نهادهای حکومتی وارد شود یا قانون اساسی عراق نقض شود.

روزگذشته برخی فعالان عراقی در پایگاه‌های اجتماعی از مردم این کشور خواستند در تظاهراتی برای محکوم کردن فساد و طایفه‌گرایی شرکت کنند. به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز عربی، این پنجمین جمعه‌ای است که مردم عراق با برگزاری تظاهرات خواسته‌های خود برای مبارزه با فساد و طایفه‌گرایی و بهبود خدمات‌رسانی را مطرح می‌کنند. مقتدا صدر، روحانی معروف عراقی نیز ازجمله کسانی است که از مردم خواست با تظاهرات خود به پیشبرد اصلاحات کمک کنند.

در یک خبر دیگر اعلام شد حیدر العبادی دستور گشودن «منطقه الخضراء» در بغداد را صادر کرده است. نخست‌وزیر عراق به فرماندهان امنیتی دستور داد امکان حضور شهروندان را در منطقه الخضراء در بغداد و همچنین خیابان‌هایی که گروه‌های سیاسی و امنیتی در اقصی نقاط کشور بسته‌اند، تسهیل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها