برگزاری ۲ رزمایش بزرگ سپاه تا پایان سال

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری دو رزمایش اختصاصی سپاه تا پایان سال خبر داد و اعلام کرد ممکن است رزمایش مشترک ارتش و سپاه نیز برگزار شود.
کد خبر: ۸۲۹۸۱۵

به گزارش فارس، سردار علی فدوی در حاشیه دوره خط امام مسئولان بسیج دانشجویی که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره تست شناورها با سرعت 110 نات، گفت: ما تا پایان برنامه پنجساله پنجم، شناور 80 نات را عملیاتی می‌کنیم و شناور 110 نات موضوع دیگری است. البته ما شناورهای 110 ناتی را نیز در اختیار داریم. فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که توان اعمال هر نوع حاکمیتی را در خلیج فارس بر آمریکا داریم، افزود: تعریف جدیدی از توان دریایی به جهان ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به عملیات والفجر 8 گفت:‌ این عملیات آن‌قدر کامل بود که یک مقام پنتاگون این جمله را گفت که ناو اعزامی ما به خلیج فارس نه تنها نمی‌تواند مأموریت خود را انجام دهد بلکه نمی‌تواند از خود در مقابل قایق‌های تندروی ایران دفاع کند. حال اگر بخواهیم در سال 94 عملیات والفجر را انجام دهیم خیلی دقیق‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود. سردار فدوی افزود: از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز تمام کشورهای خلیج فارس بیش از هزار میلیارد دلار تسلیحات خریدند اما ایران در کل جنگ تنها 8/19 میلیارد دلار خرج کرد؛ اما در همان دوران ما با شناورهایی که داشتیم حدود 130 عملیات مقابله به مثل علیه آمریکا انجام دادیم و ناو یک میلیارد دلاری آمریکا را تنها با هزینه 7000 تومان منهدم کردیم که در آنجا آمریکایی‌ها اذعان کردند به مأموریتشان نرسیدند و با شکست مواجه شدند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان خاطره‌ای گفت: هیچ کشوری را ندیده‌ایم که با یک حکم محلی یک کشتی تجاری خارجی را توقیف کند؛ طبق روال قانونی حکم قضایی صادر و به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد. پس از ابلاغ به نیروی دریایی سپاه چهار شناور کلاس عاشورا، یک کشتی آمریکایی 2700 کانتینری متعلق به شرکت مرسک را توقیف کردند که در این پروسه ناوهای جنگی آمریکایی حاضر در محل با استعلام حرکت کشتی، از خدمه آن خواستند در کشور امارات پهلو بگیرند، اما با ابلاغ نیروی دریایی سپاه، به ناو آمریکایی اعلام شد که این یک موضوع قضایی است و آنها حق دخالت در آن را ندارند و این کشتی در یکی از بنادر ایران پهلو گرفت و اقدامات قضایی انجام شد. فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که ما در خلیج فارس همه چیز را تحت کنترل داریم، افزود: توانمندی امروز ما قابل مقایسه با دوران جنگ نیست، این موضوع را نه تنها آمریکایی‌ها بلکه برخی مسئولان داخلی ما نیز قادر نیستند درک کنند.

همزمان امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار با هیات نظامی بلندپایه متشکل از 16 افسر عالی رتبه دانشگاه علوم استراتژیک هند گفت: در راستای اجرای اوامر فرماندهی معظم کل قوا، نیروی دریایی ارتش عضویت رسمی همایش فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند را در سال 2018 میلادی دریافت کرده که طی آن نداجا میزبان حدود 45 کشور خواهد بود. او تاکید کرد: تامین امنیت منطقه نیازمند حضور هیچ کشور خارجی نیست و در این زمینه تنها همکاری‌های کشورهای منطقه با یکدیگر کافی است.

در همین حال سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نظامی نیز در دوره خط امام که در دانشگاه امام‌حسین(ع) برگزار شد، گفت: ما قصد درگیری و جنگ در منطقه نداریم، اما از ورود داعش جلوگیری خواهیم کرد، البته داعش در حد نفوذ یا ورود به مرزهای ایران نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها