با رضا شایسته سرپرست و رهبر ارکستر چکاوک

ارکستر گل‌ها زنده می‌شود

ارکستر «چکاوک» در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود که در تالار وحدت برگزار می شود، قطعاتی منتخب از آثار بزرگان موسیقی ایرانی در ارکستر «گلها» را بازخوانی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۲۷۰۲۰
«چکاوک» از استادان موسیقی قدردانی می‌کند

رضا شایسته سرپرست و رهبر ارکستر «چکاوک» گفت: رسالت کاری ارکستر «چکاوک» زنده نگه داشتن نغمات و ملودی های ارکستر «گلها» است که چه در کنسرت های قبلی و چه در برنامه های پیش رو به آن توجه کردیم چرا که معتقدیم زنده نگه داشتن نام و خاطره آثار بزرگان موسیقی این سرزمین است که می تواند در اعتلای موسیقی ایران به ما کمک کند.

وی درباره جزییات تازه ترین کنسرت ارکستر چکاوک گفت: این کنسرت طی روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه امسال در دو بخش شور و اصفهان به خوانندگی محمد افروز و مصطفی نیکو در تالار وحدت تهران برگزار می شود. طی این برنامه موسیقایی که به احتمال فراوان با حضور بزرگان موسیقی این سرزمین برگزار می شود قطعاتی از آثار ماندگار استادانی چون اسدالله ملک، بزرگ لشگری، روح الله خالقی و فضل الله توکل اجرا می شود.

این نوازنده ویولن افزود: همانطور که در کنسرت قبلی از حضور استاد میلاد کیایی نوازنده پیشگام سنتور برای شرکت در کنسرت به عنوان نوازنده مهمان دعوت کرده بودیم برنامه هایی هم برای دعوت از یک نوازنده مطرح و پیشکسوت موسیقی ایرانی داریم که در صورت قطعی شدن نام این هنرمند را نیز اعلام می کنیم. به هر هرترتیب آنچه برای این کنسرت برنامه ریزی شده تلاش برای زنده نگه داشتن موسیقی های قدیمی و ماندگار ارکستر «گلها» و بازسازی آنها به طوری که به اصل ماجرا لطمه وارد نکند، خواهد بود و امیدواریم با یک اجرای اصولی و منطقی در ایجاد این فضا موفق باشیم.

به گزارش مهر، وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از بین بزرگانی که قرار است آثاری از آنها را در کنسرت جدیدمان اجرا کنیم فقط استاد فضل الله توکل در قید حیات است و ما امیدواریم شرایط و امکانات به گونه ای فراهم شود که بتوانیم در این کنسرت ضمن بهره مندی از حضور وی به عنوان مهمان افتخاری تجلیل کوچکی نیز از زحمات و برکات این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی داشته باشیم. این در حالی است که غیر از حضور هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی و ورزشکارانی که برای این کنسرت دعوت کرده ایم به طور حتم از حسین خواجه امیری که برای همین آهنگ های مد نظر ما آثار جاودانه ای را خوانندگی کردند به عنوان مهمان دعوت خواهیم کرد.

ارکستر گروه «چکاوک» شهریور ماه سال گذشته نیز آثاری از استاد تجویدی، اسد الله ملک و فضل‌الله توکل را با خوانندگی محمود شیخ ، محمد رضائیان و مصطفی نیکو شامل قطعات کودکی، راز دل، رنگ اصفهان، دیوانه منم، ساز و آواز، تنها منشین، با تو رفتم، جدایی تو، ساز و آواز را اجرا کرد. در این کنسرت میلاد کیایی به عنوان نوازنده مهمان قطعه های بهار جاودانه و رقص ژاله را اجرا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها