آزادسازی رمادی در راه است

نیروهای عراقی از چند روز گذشته مرحله دوم آزادسازی استان الانبار، بزرگ‌ترین استان عراق را آغاز کرده‌ و به پیشروی قابل توجهی در این استان دست یافته‌اند.
کد خبر: ۸۲۶۰۵۵

فرماندهی عملیات نظامی استان الانبار اعلام کرد، نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‌های خود کنترل کامل منطقه «المضیق» در شرق رمادی، مرکز این استان را با کمک جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش در دست گرفتند و تمامی خطوط امدادرسانی به داعش را در محور شرقی این شهر قطع کردند. در همین رابطه یک منبع نظامی در فرماندهی پلیس استان الانبار به خبرنگار پایگاه خبری «الاعلام الحربی» گفت که نیروهای ارتش و امنیتی با پشتیبانی نیروی پلیس 29 داعشی را در درگیری‌های منطقه «حصیبه» کشتند. همزمان با پیشروی ارتش عراق در شرق رمادی، سخنگوی ارتش آمریکا تاکید کرد، نیروهای عراقی در محاصره شهر رمادی نصف راه را طی کرده و به آزادسازی این شهر نزدیک شده‌اند.

همچنین در تحولی دیگر، هزاران نفر از مردم عراق با تجمع در استان‌های بغداد، بابل، بصره و الکوت حمایت خود را از اصلاحات گسترده حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در نظام سیاسی کشور اعلام کردند و خواهان تسریع در روند اجرای اصلاحات شدند. همزمان با تظاهرات گسترده عراقی‌ها در استان‌های مختلف، نخست‌وزیر عراق ضمن هشدار نسبت به سیاسی کردن تظاهرات از دستگاه‌ قضایی خواست تا اقدامات ریشه‌ای را برای تاکید بر استقلال این دستگاه اتخاذ کند. منبع نزدیک به العبادی نیز اعلام کرد، دور دوم اصلاحات در عراق و مبارزه با فساد بزودی شروع خواهد شد. همسو با اصلاحات العبادی، عقیل الطریحی استاندار کربلا روز گذشته استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها