رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان جهان در حالی در برزیل آغاز شد که فرنگی‌کاران نوجوان ایران دو مدال طلا و نقره در روز نخست این رقابت‌ها کسب کردند.
کد خبر: ۸۲۵۳۹۸

به گزارش جام‌جم، تیم کشتی فرنگی جوانان ایران که در دوره گذشته رقابت‌های جهانی در زاگرب کرواسی با کسب یک مدال نقره و عنوان نازل هشتمی به کار خود پایان داده بود، در روز نخست پیکارهای 2015 در برزیل یک مدال طلا و یک نقره کسب کرد. رضا خدری، کشتی‌گیر جوانی که رضا سیم‌خواه، سرمربی تیم ملی پیش از ترک تهران در گفت‌وگو با جام‌جم او را یکی از امیدهای کسب مدال دانست، در حالی که تجربه حضور ناموفق در دوره گذشته این رقابت‌ها را هم در کارنامه داشت، در برزیل با شکست دادن تمامی حریفانش به مدال طلا دست یافت. او در 50 کیلو پس از استراحت در دور نخست، در ادامه مرات هاکان از ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر، اولکسی ماسیک از اوکراین را با نتیجه 9 بر صفر، بیکب امانگالی از قزاقستان را با حساب 9 بر صفر شکست داد و در دیدار پایانی نیز ناگزاری تسورتسوما از گرجستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و صاحب گردن‌آویز طلا شد.واکنش خدری پس از کسب مدال طلا این‌گونه بود: «خوشحالم که با دستی پر و با مدالی خوشرنگ رده سنی جوانان را ترک و به بزرگسالان می‌روم. زحمت زیادی برای موفقیت در این مسابقات کشیده بودم و خوشحالم با کسب مدال طلا پاسخ خوبی به اعتماد مربیان دادم. همان‌طور هم که از قبل قول داده بودم، دنبال کسب خوشرنگ‌ترین مدال بودم و خوشحالم مزد زحماتم را گرفتم.»

همچنین در 96 کیلو، امیرحسین حسینی پس از استراحت در دور اول در ادامه کوین بومان از استونی را 5 بر 3، سوسلان فانزایف از جمهوری آذربایجان را 4 بر صفر و در نیمه‌نهایی مرات لوکوایف از روسیه را شکست داد و فینالیست شد، اما در فینال برابر نیکولاز کاک میلاشویلی از گرجستان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد. حسینی نیز پس از کسب مدال نقره گفت: سطح مسابقات واقعا بالا بود و من هم در گروه سختی قرار داشتم، به طوری که تا فینال با تمام حریفان اصلی‌ام مبارزه کردم. متاسفانه در دیدار پایانی بعد از رقابت سنگینی که با کشتی‌گیران آذربایجان و روسیه داشتم، بدنم جواب نداد.

این کشتی‌گیر ادامه داد: تا قبل از فینال حریفان آذری و روسم را براحتی بردم تا بدون حرف و حدیث راهی فینال شوم. جالب بود که کمتر کسی فکرش را می‌کرد از سد این حریفان بگذرم، اما در فینال خوب کشتی نگرفتم. با وجود این سال آینده هم در رده جوانان می‌توانم کشتی بگیرم و جبران خواهم کرد.در روز نخست این رقابت‌ها تیم ایران دو نماینده دیگر هم داشت که البته از کسب مدال بازماندند. در 74 کیلو مهدی ابراهیمی در دور اول یاروسلاو فیلچاک از اوکراین را 4 بر یک به برتری دست یافت، در دور دوم مقابل گلابولکوادزه از گرجستان با نتیجه 4 بر4 شکست خورد و در شانس مجدد نیز مقابل لیوا زولتان از مجارستان با نتیجه 3 بر یک مغلوب و از دور مسابقات حذف شد.در 60 کیلو نیز عرفان سعادتی‌فر در دور اول مقابل ساماوادزه از گرجستان با نتیجه یک بر6 مغلوب شد و با همان تک کشتی از دور رقابت‌ها کنار رفت.در ادامه این مسابقات و طبق برنامه قبلی، بامداد امروز میثم دلخانی در 55 کیلو، علی ارسلان در 66 کیلو، مهدی فلاح در 84 کیلو و حمید رضا کریمی در120 کیلو روی تشک رفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها