بنیاد مستضعفان آسمانخراش 121 طبقه‌ای می‌سازد

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان از احداث آسمانخراش 121 طبقه‌ای در تهران خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال بررسی 11 نقطه برای ساخت این آسمانخراش هستیم.
کد خبر: ۸۲۴۶۹۴

منوچهر خواجه‌دلویی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در حوزه ساختمان سال‌هاست فعالیت دارد و قاعدتا در این باره باید رسالتی داشته باشد. به عبارت دیگر کاری را که شرکت‌های معمولی نمی‌توانند انجام دهند، شروع کند تا هم در جهت فناوری، هم کیفیت کار و هم مدیریت به صنعت ساختمان کشور کمک شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس تصمیم داریم در بخش بلندمرتبه‌سازی نسبت به طراحی و ساخت آسمانخراش‌ها اقدام کنیم که یک دانشگاه برای دست‌اندرکاران و دانشگاهیان این بخش خواهد بود، ضمن این‌که در حوزه انبوه‌سازی نیز وارد می‌شویم. وی با تاکید بر این‌که تلاش می‌کنیم از نیروهای متخصص ایرانی داخل و خارج کشور برای طراحی و ساخت آسمانخراش استفاده کنیم، بیان کرد: در اولین قدم در حوزه تئوری، کنفرانس «آموزه‌ها و چالش‌های طراحی و اجرای آسمانخراش‌ها» در تهران برگزار شد و مطالعات کار ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم با تعریف پروژه مناسب، قدم‌های بعدی را برداریم.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان یادآور شد: در مرحله اول روی مکان‌یابی ساخت آسمانخراش‌ها متناسب با ضوابط شهرسازی و طرح جامع کار می‌کنیم و تمامی نکات فنی مطرح شده در کنفرانس را در ساخت رعایت می‌کنیم.

خواجه دلویی با بیان این‌که فکر می‌کنم اوایل سال آینده نقطه قطعی ـ ساخت آسمانخراش ـ و مطالعات نهایی‌اش جمع‌بندی شود، گفت: هم‌اکنون 11 نقطه در تهران برای این کار در حال بررسی بوده و پهنه‌هایی است که در طرح جامع امکان ساخت‌های صد طبقه به بالا در آنها وجود دارد.

وی با بیان این‌که آسمانخراش مذکور 121 طبقه خواهد بود، تاکید کرد: کاربری این آسمانخراش‌ها عمومی، ترکیبی از فرهنگی، تجاری و اداری خواهد بود. وی در رابطه با فناوری احداث آسمانخراش در کشور نیز افزود: طراحی سازه، اساسی‌ترین گام ساخت آسمانخراش‌هاست و متخصصان طراز اول دنیا در این بخش ایرانی‌ها هستند، در نتیجه مشکلی در این زمینه نداریم و در اجرا نیز بتدریج از پیمانکاران ایرانی استفاده می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها