نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اقدام نایب رئیس مجلس در پس گرفتن نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی از کمیسیون عمران اعتراض کرد.
کد خبر: ۸۲۴۴۹۴
انتقاد توکلی از اقدام باهنر در پس گرفتن نامه استیضاح آخوندی

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی احمد توکلی نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی نسبت به اقدام نایب رئیس مجلس در پس گرفتن استیضاح وزیر راه و شهرسازی از کمیسیون عمران انتقاد کرد.

وی گفت: من مخالف با استیضاح آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی هستم اما رفتار هیات رئیسه در این خصوص درست نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امضاهای استیضاح وزیر راه جمع شده و این استیضاح در کمیسیون عمران در حال بررسی است.

وی با اشاره به نامه باهنر نایب رئیس مجلس به کمیسیون عمران، گفت: در این نامه باهنر استیضاح را پس گرفته است.

توکلی ادامه داد: متن کامل نامه به این شرح است: «نظر به اینکه هیات رئیسه موظف است موضوع استیضاح را بررسی کرده و دستور تطبیق مواد با قانون را به کمیسیون ارجاع دهد، خواهشمند است نسبت به ارجاع استیضاح به هیات رئیسه اقدام کنید».

وی تصریح کرد: هیات رئیسه نمی‌تواند زمانی که کمیسیون در حال بررسی استیضاح است، نامه نوشته و استیضاح را پس بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مجددا تاکید کرد که اگر استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مطرح شود، با آن مخالف است چون این استیضاح را به مصلحت کشور نمی‌داند.

در ادامه محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: طبق آیین‌نامه مجلس، در استیضاح باید موضوع به صورت صریح با ذکر مورد تشریح شود.

وی ادامه داد: نگاه بنده و آقای باهنر همانند نگاه شماست؛ فقط بحث این بود که وقتی دوستان استیضاح دارند، به جایگاه هیات رئیسه می‌آیند و می‌گویند همین الان امضا کنید و برای ارائه به کمیسیون اقدام نمایید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامه استیضاح باید به هیات رئیسه ارائه شود تا مورد برسی قرار گرفته و بعد به کمیسیون ارائه شود.

ابوترابی‌فرد گفت: متاسفانه روال شده که برادران می‌آیند و در جایگاه هیات رئیسه می‌ایستند و می‌گویند همین الان باید استیضاح را امضا کنی و به کمیسیون ارجاع دهی، این اقدام اشتباه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها