‌آیا می دانید اگر در سه ماهه اول و دوم بارداری به آبله مرغان مبتلا شوید، سلامت جنین بشدت تهدید می‌شود؟بیشترین خطر احتمالی در هفته سیزدهم تا بیستم بارداری است. به این ترتیب مشکلاتی مثل انتقال عفونت به جنین و سندرم واریسلای مادرزادی یا سندرم آبله مرغان مادرزادی خطرناک خواهد بود.
کد خبر: ۸۲۳۹۲۳

از آبله مرغان چه می‌دانید

آبله مرغان، یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که فصل خاصی ندارد و از طریق تماس پوستی و ترشحات تنفسی براحتی سرایت می‌کند. این بیماری با علائمی مثل خستگی، تب و لرز، ضعف، ضایعات پوستی به شکل دانه‌های آبدار در دست، پا، شکم، صورت و حتی مخاط چشم و دهان بروز می‌کند و هر چند در بچه‌ها بیش از بزرگسالان شایع است، اما خطر ابتلا برای همه گروه‌های سنی وجود دارد.

از سندرم آبله مرغان مادرزادی چه می‌دانید

سندرم آبله مرغان مادرزادی که به‌واسطه ابتلای مادر به آبله‌مرغان در دوران بارداری بروز می‌کند، عوارضی برای کودک به وجود می‌آورد که ازجمله این عوارض می‌توان به آسیب‌های عصبی و مغزی، اثرات زخم (درست مثل زخم‌هایی که روی بدن کودکان مبتلا به آبله مرغان ایجاد می‌شود)، اندام‌های نامتناسب مثلا سر بسیار کوچک یا ناهنجاری در رشد دست‌ها و پاها، نقص عضو، تاخیر در رشد و تکامل، مشکلات بینایی و عقب‌ماندگی ذهنی نوزاد اشاره کرد.

واکسن آبله‌مرغان

دوره بیماری آبله‌مرغان 7 تا 10 روز است و اگر درمان در 24 تا 48 ساعت اولیه شروع شود، عوارض شدیدی به همراه نخواهد داشت. به همین دلیل بر اساس صلاحدید پزشک، تزریق واکسن آبله‌مرغان به زنانی که قصد بارداری دارند، توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها