آغاز ثبت‌نام استخدام پیمانی آموزش و پرورش از 15 مرداد

پنجشنبه این هفته اطلاعات مربوط به نحوه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است؛ آزمونی که تا دیروز قطره قطره در موردش اطلاعات منتشر شد و حالا شمایی کلی از آن در دسترس است.
کد خبر: ۸۲۲۱۸۸

روز گذشته محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، آب پاکی را روی دست خیلی‌ها ریخت که گفت از 5000 نفری که قرار است استخدام شوند کمتر از هزار نفر برای تدریس در دوره ابتدایی برگزیده خواهند شد که عمده این افراد نیز از رشته‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی (با گرایش‌های مختلف) گزینش خواهند شد. دیمه‌ور اینها را گفت تا مکملی باشد برای صحبت‌های علی زرافشان، معاون متوسطه آموزش و پرورش که در گفت‌وگو با ایسنا سهم استخدام در دبیرستان‌های دوره اول و دوم را 1800 نیرو اعلام کرد و توضیح داد که عمده این نیروها در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای جذب می‌شوند؛ کسانی با عناوین شغلی استادکار، هنرآموز و سرپرست بخش. پس مسجل است که در آزمون استخدامی پیش‌رو، دانش‌آموختگان و باتجربه‌های رشته‌های مهارتی در اولویت استخدام قرار دارند که البته این پاسخی است به نیاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که چند سالی است نیرو به آنها تزریق نشده است.

استخدام 2 مرحله‌ای

از ابتدا هم گفته شده بود که پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره ببینند و بعد از آن وقتی صلاحیت‌های معلمی را آموختند، راهی مدارس بشوند. ولی دیروز حرف تازه‌ای منتشر شد که گوینده‌اش نعمت‌الله موسی‌پور، معاون دانشگاه فرهنگیان بود که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد. او از احتمال دو مرحله‌ای شدن استخدام در آموزش و پرورش سخن گفت؛ به این معنی که پذیرفته‌شدگان آزمون 27 شهریور، یک سال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل خواهند کرد و پس از آن به جای ورود خودکار به مدارس، دوباره در آزمونی دیگر شرکت خواهند کرد تا به قول مدیرکل دبیرخانه مرکزی گزینش این وزارتخانه، افراد اصلح انتخاب شوند.

البته این هنوز درحد احتمال است و قطعی بودنش تائید نشده، ولی آنچه حتمی است گزینش اولیه 7500 نفراست و گلچین کردن 5000 نفر از میان آن. ثبت‌نام استخدام پیمانی آموزش و پرورش از پنجشنبه 15 مرداد آغاز می‌شود و تا چهارشنبه 21 مرداد ادامه دارد. بر اساس این گزارش، داوطلبان واجد شرایط لازم است پس از مطالعه اطلاعیه اولیه که از ساعت 18 دیروز دهم مرداد و اطلاعیه تکمیلی که در روز پنجشنبه 15 مرداد، روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد، درصورت داشتن شرایط و ضوابط اعلام شده از پنجشنبه مورخ 15 تا چهارشنبه 21 مرداد می‌توانند نسبت‌ به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند. تمامی اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط استخدامی، رشته‌های شغلی، رشته‌های تحصیلی و مقاطع مورد پذیرش در رشته‌ها، شهرهای پذیرنده و دامنه پذیرش در این شهرها و مواد آزمون عمومی و تخصصی در اطلاعیه اصلی همزمان با شروع ثبت‌نام روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها