دریافت اجباری وجه از اولیا، مدتی است به کمک‌های مردمی تغییر نام داده، اما چون ماهیت هر دو یکی است و معمولا روش‌های برخورد مدیران مدارس با اولیا به طرزی یکسان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ترجیح داده نسبت به این وضع واکنش نشان دهد.
کد خبر: ۸۲۱۰۴۹
«کمک به مدرسه»، مساوی است با تهدید امنیت روانی دانش‌آموز

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگویش با ایسنا، کمک‌های مردمی را که در آن دانش‌آموزان واسطه مدرسه و خانواده‌شان می‌شوند و مطالبه‌ها و احیانا بازخواست‌ها را به آنها منتقل می‌کنند، به چالش کشید و آن را تهدیدی برای امنیت روانی دانش‌آموزان دانست.

او آگاه است که برخی مدیران، دانش‌آموزان بی‌تمایل به کمک مالی را در مدرسه انگشت‌نما و معرفی می‌کنند؛ بنابراین می‌گوید هرگونه ورود دانش‌آموز به بحث‌های مالی، خلاف مصالح تربیتی است و او بشدت نفی‌اش می‌کند. با این حال آقای مدیرکل اذعان دارد که مشارکت‌های مردمی بخشی از منابع درآمدی مدارس است؛ منبعی که نباید با اجبار و بی‌حرمتی تامین شود. به گفته چهاربند، کمک‌های مردمی قابل قبول، اختیاری و داوطلبانه است و لازمه تمایل مردم به پرداخت آن، ارائه خدمات آموزشی
اثرگذار و ایجاد حس اعتماد در خانواده‌هاست. مدیرکل این را نیز گفت در مواردی که دانش‌آموز وجه‌المصالحه قرار بگیرد، با خاطیان شدید و قاطع برخورد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها