شعرخوانی در اربعین دریا

با شعرخوانی جمعی از شاعران، اربعین تشییع 175 شهید غواص برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۰۹۵۳

به گزارش ایسنا، دوشنبه شب همزمان با اربعین تشییع با شکوه 175 شهید غواص، ویژه‌برنامه‌ای به نام شب شعر «اربعین دریا» با حضور شاعرانی همچون علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی خراسانی، محسن عرب‌خالقی، حامد عسگری، میلاد عرفان‌پور، محمد‌حسن جمشیدی و با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان شعر و شاعری در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مصطفی محدثی‌خراسانی، شهدای غواص و بازگشت آنان را همچون نسیمی از دوران دفاع‌مقدس به فضای کنونی کشور دانست. او سپس چند رباعی و یک‌چهارپاره در قالب ترانه از اشعار خود را به یاد شهدای غواص قرائت کرد.

در ادامه مراسم، علیرضا قزوه در سخنانی تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت برنامه «اربعین دریا» که فرهنگسرای رازی بانی آن است، تنها برنامه‌ای است که به مناسبت اربعین این شهدا برگزار شده و این جای بسی خوشحالی است. حتی ما هم که در حوزه هنری هستیم و ادعای پیشرو بودن داریم، غافل شدیم.

او اظهار کرد: ماجرای کربلا را 72نفر رقم زدند و هر سال که از این ماجرا می‌گذرد، موج بیشتری از این واقعه دنیا را دربر می‌گیرد، به گونه‌ای که بعضی از انقلاب‌ها براساس کربلا شکل می‌گیرد که یک نمونه آن «انقلاب مردم هند» است که گاندی گفت من از امام‌حسین(ع) الهام گرفتم. همین طور وقوع انقلاب اسلامی ایران که بر پایه پیروی از حضرت امام حسین(ع) بوده است. او نیز در ادامه اشعارش را که در مورد شهدای غواص سروده بود، خواند.

سپس سعید بیابانکی در سخنانی گفت: در روزهای پرشور تشییع شهدا من صائب می‌خواندم و به این بیت برخوردم. ظاهرا صائب در قرن 11 هجری این بیت را برای این شهدا سروده بود: «جز من که راه عشق به تسلیم می‌روم/ با دست بسته هیچ شناگر شنا نکرد». این شاعر سپس شعر خود را خواند.

در ادامه محسن عرب خالقی، میلاد عرفان‌پور و حامد عسگری شعرهای خود را درباره شهدای غواص خواندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها