خیار و گوجه را می‌شویم، خشک می‌کنم و بلافاصله شروع به درست کردن سالاد می‌کنم. در حینی که خیارها را پوست می‌کنم با خود می‌اندیشم این دیگر چه معجزه شگرفی است. پوست خیار سبز پررنگ است و داخلش سبز کمرنگ. قدی بلند دارد، پوستی سفت و گوشتی خوش‌طعم. ظاهرش در حالت درسته و دست‌نخورده شباهتی به هنگامی که برای درست کردن سالاد خرد می‌شود ‌، ندارد و براحتی می‌تواند در کنار دیگر سبزیجات قرار گیرد و مزه‌ای جدید پیدا کند. از آن‌سو به گوجه‌فرنگی نگاهی می‌اندازم. گوشت‌آلود، گرد و سرخ‌رنگ. چنان می‌درخشد گویی داخلش چراغ روشن کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۰۴۶۱

پس از خردکردن خیار و گوجه و افزودن کمی آبلیمو و نمک به سالاد با خود فکر می‌کنم چطور می‌توانم عشقم را بیش از اینها نسبت به این سبزیجات خوشگل و خوشرنگ نشان دهم. هر یک از آنها شکل، فرم، رنگ، عطر و طعم مخصوص به خود را دارد و هیچ دوتای آنها شبیه به دیگری نیست. بادمجان بنفش، کدوی سبز، هویج مخروطی، کدو تنبل گرد و قلمبه نارنجی، کلم سبز و بنفش، فلفل دلمه‌ای در چند رنگ سبز، قرمز، زرد و نارنجی و دیگر سبزیجات هرکدام شکل و رنگ مخصوص به خود را دارند. اگر طبیعت را در مقام تخته رنگ در نظر بگیریم، هر یک از این سبزیجات در یکی از خانه‌های رنگی قرار می‌گیرند و برای نقش‌آفرینی حاضر می‌شوند. این دست ماست که تا چه اندازه سلیقه به خرج دهیم و آنها را در جایگاه مناسب قرار دهیم. خوب، سالادم حاضر شده. امروز خیال دارم آن را به شکلی جالب‌تر از همیشه تزئین کنم. با خود تصمیم گرفته‌ام از این به بعد هر بار به نحوی متفاوت از مرتبه پیش ظرف ماست را زینت دهم و همچنین دورتادور دیس مرغ را با تزئینات زیبا و ساده‌ای از سبزیجات بپوشانم. می‌خواهم نقاشی باشم که هر سبزی برای او نقش یک رنگ را ایفا می‌کند. شما هم با من بیایید و در این زیباسازی سبزیجات سهیم شوید.

کفشدوزک: نگاهشان کنید. چقدر ناز و بانمک‌اند! گویی کفشدوزک‌های واقعی روی برگ‌ها نشسته‌اند و مشغول خوردن و ورجه‌ورجه کردن‌اند. برای درست کردن کفشدوزک، یک گوجه گیلاسی را از وسط نصف کنید. در قسمت پایینی آن برشی کوچک ایجاد کنید تا مانند بال‌های گشوده شده آن به نظر برسد؛ سپس یک نیمه زیتون سیاه را در قسمت سر قرار دهید. می‌توانید آنها را به وسیله خلال دندان کوچک به هم وصل کنید تا از هم جدا نشود یا آنها را روی سطحی قرار دهید تا لیز نخورد. با نوک کارد روی سطح بدن کفشدوزک سوراخ‌هایی ریز ایجاد کنید. خال‌های کوچکی از زیتون سیاه ببرید و روی آن سوراخ‌ها قرار دهید. اگر انجام این کار برایتان سخت است می‌توانید از کنجدهای سیاه هم استفاده کنید. کفشدوزک فسقلی و ناقلای شما آماده است. می‌توانید مانند این عکس هر یک از آنها را روی یک برگ ریحان قراردهید تا یادآور کفشدوزک‌هایی باشد که در طبیعت می‌بینیم. شما می‌توانید چند تا از آنها را درست کنید و با استفاده از آنها سالاد الویه یا ماکارونی را تزئین کنید.

یک لیوان پر از گل: برای درست کردن این گلدان، ابتدا لیوان را پر از آب و ساقه‌های کرفس یا هر سبزی مشابه کنید تا یادآور ساقه‌های گل باشد. سپس به کمک قالب گل پنج‌پر شیرینی نخودچی، حلقه‌های خیار یا هویج را قالب بزنید. اگر قالب در دسترس ندارید، این کار را با دقت با چاقو انجام دهید. برای زیباتر شدن گل، وسط آن را کمی خالی کنید و دایره‌ای از جنس خیار یا هویج (هرکدام را درست کرده‌اید برعکس) را وارد گل کنید. خلال دندان یا تکه‌ای از سیخ چوبی را به گل بزنید و گل‌ها را وارد لیوان کنید. چند گوجه گیلاسی یا کامکوات یا هر چیز ریز دیگر را نیز به خلال دندان بزنید و فضای داخل لیوان را پر کنید. چند ریحان یا شاهی هم داخل لیوان قرار دهید تا مانند برگ‌های گل به نظر بیاید. می‌توانید به سلیقه خودتان ابتکارات دیگری هم انجام دهید. اگر مهمانی در پیش دارید، چند لیوان گلدانی آماده کنید و آنها را وسط سفره غذا بگذارید تا زبان تحسین همه به سلیقه شما گشوده شود.

پنگوئن: بادمجانی مناسب انتخاب کنید. پوست جلوی شکمش را بکنید تا سفیدی آن مانند قسمت سفید جلوی بدن پنگوئن باشد. در کناره‌های بدن هم دو برش ماننذ بال‌ها از پایین به بالا بزنید. با سوزن نقشه تیره هم برای آن چشم بگذارید. این پرنده بامزه حاضر و آماده روبه‌روی شما ایستاده است.

گوسفند: گل‌کلم جان می‌دهد برای تبدیل شدن به یک گوسفند چاق و چله. تکه‌ای گل‌کلم را بردارید، در قسمت سر گوسفند کمی جای خالی ایجاد کنید. سپس تکه‌ای سیب‌زمینی را به شکل سر برش دهید و آن را در جایگاه جاسازی کنید. سوراخ‌هایی کوچک برای چشم‌ها و سوراخ‌های بینی ایجاد کنید و داخل هر کدام یک دانه کنجد سیاه یا تخم خرفه بگذارید. دو تکه هویج هم می‌شوند گوش‌ها. در اینجا چهار حلقه خیار در زیر شکم گوسفند گذاشته شده تا به نظر بیاید که گوسفند روی پاهایش نشسته. آن را درست کنید و لابه‌لای تزئینات‌تان قرار دهید.

دورچین: شما می‌توانید قسمت کناری بشقاب را با هر طرح قشنگی تزئین کنید و بقیه آن را با غذایی مانند کتلت یا مرغ پرکنید. دورچین‌ها تنوع فراوانی دارند. نمونه‌ای که می‌بینید، دسته‌گلی است که با خیار و گوجه گیلاسی درست شده. برای درست کردن خود گل از حلقه‌های خیار استفاده شده و گوجه در وسط آن قرار گرفته. تکه‌ای بلند و باریک از پوست خیار را به عنوان ساقه گل به کار برید و با برش‌هایی از گوجه گیلاسی، چند غنچه ریز و زیبا درست کنید. تزئینی بی‌نظیر برای غذای شماست.

گل‌های گوجه و خیار: درست‌کردنش کار بسیار آسانی است و نتیجه کار هم فوق‌العاده زیبا و چشمگیر خواهد بود. خیار را به صورت حلقه‌های باریک برش دهید و گوجه‌فرنگی را نازک قاچ‌قاچ‌ کنید. حلقه‌ها را مانند گل روی هم بچینید. وسط گل خیار، دایره کوچکی از گوجه‌فرنگی قرار دهید و وسط گل گوجه‌ای، دایره‌ای از خیار. این دو گل را می‌توانید برای تزئین سالاد یا ماست در وسط ظرف قرار دهید، الویه را با آنها تزئین کنید یا دور ظرف مرغ بچینید. اگر دوست داشته باشید آنها را کامل‌تر کنید می‌توانید به کمک پوست خیار برای آنها برگ بسازید و در قسمت پایین گل‌ها بگذارید.

دل تیرخورده: کوپید در اساطیر روم و اروس در اساطیر یونان نیزه به دست می‌گرفت و آن را به قلب کسی پرتاب می‌کرد که قرار بود در دام عشق بیفتد. تیر خوردن همان و شیفتگی همان. می‌خواهید یک چنین دلی بسازید؟ کار سختی نیست. یک گوجه‌گیلاسی بردارید. آن را به حالت عمودی بگیرید و با کارد تیز در جهت اریب برش بزنید. اکنون دو نیمه برش خورده به حالت اریب دارید. آنها را در جهت عکس روی هم قرار دهید تا شکل قلب به‌دست آید. حال نوبت رها کردن تیر است. یک خلال دندان بردارید. تکه‌ای کوچک از کاغذ را به شکل انتهای نیزه ببرید و به ته خلال دندان بچسبانید تا یک نیزه کامل شود. نیزه را وارد قلب کنید. عشقی رخ داده است!

گل کوکب: آن هم از جنس پیاز! نگران نباشید، بوی پیاز نمی‌پیچد و فضا را پر نمی‌کند. برای درست کردن یک‌ چنین گلی یک پیاز درشت بردارید و با چاقویی تیز ابتدا آن را چهار قاچ کنید و بعد قاچ‌های دیگری در آن ایجاد کنید. این که می‌گوییم قاچ به آن معنا نیست که آن را تا انتها برش دهید. اگر قاچ‌ها خفیف باشد، گل باز نمی‌شود و اگر بیش از حد عمیق باشد، ممکن است پره‌ها از پیاز جدا شود. پیاز را به مدت 30 تا 40 دقیقه داخل آب قرار دهید. این کار باعث گشوده شدن گلبرگ‌ها می‌شود؛ سپس آن را از آب درآورید. بعد از گذشتن چند ساعت بوی پیاز رفع می‌شود و آن چیزی که برای شما باقی می‌ماند گل زیبای کوکب است. می‌توانید از پیاز بنفش یا سفید استفاده کنید یا پیاز سفید را داخل آب لبو یا زعفران قرار دهید تا گل صورتی یا زرد به دست آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها