یک منبع نزدیک به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از حمایت چهار کنفدراسیون از شش کنفدراسیون قاره‌ای فوتبال از میشل پلاتینی برای تصاحب کرسی ریاست فیفا خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۸۲۹

به گزارش ایرنا، در حالی که میشل پلاتینی، رئیس یوفا هنوز در مورد نامزدی برای ریاست فیفا تصمیم نگرفته است، یک منبع نزدیک به یوفا گفت: پلاتینی در دیدارهایی که یکشنبه‌شب با نمایندگان کنفدراسیون‌ها در هتلی در زوریخ داشته است، به‌طور مکرر وعده حمایت دریافت کرده است.

این در حالی است که پدرو پینتو، رئیس ارتباطات یوفا گفت: رئیس یوفا از مسئولیت خود به عنوان رئیس این اتحادیه بسیار خشنود است. او از حمایت‌هایی که در چند روز گذشته در زوریخ دریافت کرده است، بسیار خرسند است.

پینتو افزود: پلاتینی که برای سومین دوره به ریاست یوفا برگزیده شده است، تصمیم خود را در صورتی که آمادگی داشته باشد در آینده نزدیک اعلام می‌کند.

در انتخابات ماه‌های گذشته فیفا و در حالی که پلاتینی از رقیب اردنی بلاتر حمایت کرده بود، شماری از فدراسیون‌های عضو یوفا به بلاتر رای دادند و او برای پنجمین بار به ریاست این نهاد برگزیده شد، اما پس از ماجرای رسوایی فیفا، روز دوم ژوئن اعلام کرد از سمت خود کنار می‌رود. براساس این گزارش، علاوه بر یوفا، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول)، کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (کونکاکاف)، کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) از نامزدی پلاتینی حمایت کرده‌اند.

در انتخابات فیفا، هر یک از 209 فدراسیون عضو، حق رای دارد و رای‌گیری به صورت مخفی انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها