امیر قلعه‌نویی در ملوان، علی دایی در صبای قم. در این روزها که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری از برنامه بدنسازی خود عقب هستند، راه‌آهن و پیکان، همچنان در بلاتکلیفی رای کمیته انضباطی قرار دارند و تیم باریشه‌ای چون استقلال اهواز مشکلات خاص خودش را دارد، شاید فقط این دو خبر می‌توانست به جذابیت لیگ پانزدهم کمک کند.
کد خبر: ۸۱۸۱۲۳

در فاصله کمتر از سه روز تا پایان فصل نقل و انتقالات، ملوانان سرانجام با امیر قلعه‌نویی به توافق رسیدند تا لیگ آینده را با پرافتخارترین مربیان تاریخ لیگ برتر آغاز کنند. انزلی‌چی‌ها که پیش از این تلاش‌های زیادی برای توافق با علی دایی صورت داده بودند پس از منتفی شدن این گزینه، نیمکت هدایت تیم خود را به یک نام بزرگ دیگر سپردند تا شاید با امیر قلعه‌نویی به آرزوی بزرگ خود، یعنی آسیایی شدن جامه عمل بپوشانند. هر چند امیر قلعه‌نویی صحبت درباره انگیزه‌ها، اهداف و برنامه‌هایش را به جلسه معارفه‌اش که قرار است امروز (دوشنبه) در محل باشگاه ملوان برگزار شود موکول کرده است، اما اکبر محمدی، دستیار اول او، دیروز در نخستین تمرین این تیم با کادر فنی جدید گفت: آنچه که امیر قلعه‌نویی به آن می‌اندیشد کسب سهمیه آسیا و پرواز قوهای سپید به رقابت‌های باشگاهی آسیاست.

محمدی در مورد زمان اندک باقیمانده تا آغاز مسابقات لیگ و انتظار هواداران ملوان از کادر فنی جدید برای نتیجه گرفتن در این شرایط، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین امتیازات ملوان، داشتن تماشاگران فوتبال‌فهم و متعصب است. ما شعاری داریم با عنوان «کار سخت‌تر و کیفیت بیشتر» که تلاش می‌کنیم آن را در ملوان عملی کنیم. هر چند به خاطر زمان اندک تا آغاز مسابقات لیگ کار ما سخت است، اما باید اقداماتمان را فشرده‌تر انجام دهیم تا بتوانیم لیگ را بخوبی آغاز کنیم.

ملوان که قرار است اولین و تنها اردوی آماده‌سازی خود پیش از شروع لیگ پانزدهم را از اواخر هفته جاری در یکی از شهرهای کشور برگزار کند، تا امروز یکی از کم‌کارترین تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات بوده که البته این موضوع به تغییر و تحولات مدیریتی در این باشگاه مربوط می‌شود. با این حال قلعه‌نویی 48 ساعت زمان دارد که تا قبل از پایان زمان قانونی نقل و انتقالات بازیکنان (سه‌شنبه 30 تیر ماه) از میان گزینه‌های باقی مانده بازیکنان مورد نظرش را جذب کند.

فعلا باید رضا حقیقی، هافبک اسبق پرسپولیس و بازیکن فصل گذشته پدیده را به‌عنوان جدی‌ترین خرید ملوان معرفی کرد. حقیقی که گفته می‌شود با سیاه‌جامگان به توافق رسیده است، بلافاصله پس از معرفی قلعه‌نویی از مشهد به سمت انزلی تغییر مسیر داد تا فصل آینده را با پیراهن سفید تیم ملوان سپری کند.

دایی ـ صبا؛ بعد از یک دهه

بعد از انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی ملوان، مشخص شد که علی دایی هم برای فصل آینده خودش گزینه‌ای غیر از ملوان را روی میز داشته است. سرمربی فصل گذشته پرسپولیس پس از 9 ماه دوری از نیمکت‌های فوتبال، با پذیرفتن پیشنهاد مسئولان باشگاه صبا، هدایت این تیم را برای لیگ پانزدهم به عهده گرفت.

علی دایی ده سال پیش در قامت بازیکن حضور در صبا را تجربه کرد؛ تجربه‌ای شیرین که با قهرمانی این تیم در جام حذفی و سوپرجام فوتبال ایران در سال 1384 همراه شد. اما حالا با گذشت یک دهه، آیا باز هم می‌توان انتظار داشت همان روزهای خوش برای صبا و علی دایی تکرار شود؟ کمی بعید است. روز شنبه وقتی خبرنگاران در محل تمرین باشگاه صبا، دایی را در محاصره خود قرار دادند او فقط یک جمله برای گفتن داشت: اجازه بدهید بیشتر با شرایط باشگاه آشنا شوم، بعد!

پذیرفتن هدایت صبای قم، با توجه به این‌که این تیم نه حضوری پررنگ در فصل نقل و انتقالات داشته و نه دوران بدنسازی پیش‌فصل را به موقع شروع کرده خود گویای دشواری‌های کار دایی در این تیم است. با این حال شاید همین انتظار کم از صبای قم، به دایی کمک کند تا با مجموعه‌ای که در اختیار دارد بتواند یک فصل نسبتا خوب را سپری کند.

دایی روز شنبه و قبل از حضور در تمرین صبا، مهدی تارتار‏ و محمد دایی را به‌عنوان مربی، بهزاد غلامپور را به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها و نادر قربانی را به‌عنوان مربی بدنساز معرفی کرد تا با این کادر فنی ماموریت تازه‌اش را در شهر قم با تیم صبا آغاز کند. اما فارغ از نتایجی که ملوان و صبا با امیر قلعه‌نویی و علی دایی خواهند گرفت، بازگشت این دو به نیمکت‌های لیگ برتر، نوید لیگی جذاب و پربرخورد را خواهد داد و کمک می‌کند تا این رقابت‌ها از همین ابتدا در اوج حساسیت برگزار شود.

افتتاحیه لیگ پانزدهم

در فاصله ده روز تا آغاز پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال، برنامه هفته اول این رقابت‌ها از سوی سازمان لیگ اعلام شد تا مشخص شود دیدار افتتاحیه را دو تیم سیاه‌جامگان مشهد و استقلال تهران برگزار می‌کنند.

براساس این برنامه لیگ پانزدهم روز پنجشنبه 8 مرداد با انجام چهار بازی آغاز می‌شود، که اولین آنها دیدار ساعت 18 تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و استقلال در ورزشگاه ثامن مشهد است. زمان برگزاری رقابت‌های هفته نخست در زیر آمده است:

پنجشنبه 8 مرداد

سیاه‌جامگان- استقلال تهران، ساعت 18 در ورزشگاه ثامن مشهد

سپاهان ـ استقلال صنعتی، ساعت 19 و 35 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر

صبا ـ استقلال اهواز، ساعت 19 و 35 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

سایپا ـ گسترش فولاد، ساعت 19 و 35 دقیقه در ورزشگاه شهید دستگردی تهران

جمعه-9 مرداد

تراکتورسازی ـ نفت، ساعت 18 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

ملوان ـ ذوب‌آهن، ساعت 18 و 50 دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی

پرسپولیس ـ پدیده، ساعت 19 و 35 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران

فولاد ـ راه‌آهن‌/‌پیکان، ساعت 19 و 35 دقیقه در ورزشگاه قدیر اهواز

اخبار نقل و انتقالات

آگوستو سزار دوسانتوس موریرا، هافبک دفاعی اهل کشور برزیل با عقد قراردادی یکساله به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. تراکتورسازی با عقد قرارداد با این بازیکن برزیلی‌تبار سومین سهمیه بازیکن خارجی خود را نیز جذب کرد. این بازیکن 22 ساله یکی از جوان‌ترین خارجی‌های حاضر در لیگ برتر ایران خواهد بود.

ریوالدو دسوزا، هافبک برزیلی مدنظر استقلالی‌ها روز گذشته برای انجام مذاکرات نهایی با این باشگاه وارد تهران شد. همچنین استقلالی‌ها بعد از کش و قوس‌های فراوان با پروپیچ، مهاجم کروات صحبت‌هایی را کرده‌اند و احتمالا او هم در روزهای آینده به ایران می‌آید تا با استقلال مذاکراتش را انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها