یگان‌های حمایت مردمی کرد در سوریه اعلام کردند داعش در ماه ژوئن علیه نیروهای کرد سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
کد خبر: ۸۱۸۰۲۵

طبق آنچه اعلام شده، تروریست‌های داعش در 28 ژوئن در حمله به منطقه‌ای تحت کنترل نیروهای حمایت مردمی در شهر حسکه و به پایگاه‌های یگان‌های حمایت مردمی کرد در منطقه تل‌براک در شمال شرق شهر حسکه راکت‌های شیمیایی شلیک کرده است.

سخنگوی یگان‌های حمایت مردمی کرد، می‌گوید: برای نخستین بار است که داعش از گاز سمی علیه این یگان‌ها استفاده می‌کند. در همین حال کاخ سفید تائید کرده که از گزارش‌هایی درباره این‌که داعش از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، اطلاع دارد و تلاش می‌کند اطلاعات بیشتری را به دست آورد.

در یک خبر دیگر مربوط به سوریه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد در عملیات نظامی ادامه‌دار ارتش سوریه با همکاری نیروهای مقاومت لبنان علیه تروریست‌ها در شهر الزبدانی در حومه دمشق دست‌کم 40 تروریست به هلاکت رسیدند.

همزمان یگان‌هایی از ارتش سوریه چند روستا و چند بلندی استراتژیک را در حومه شمالی لاذقیه تحت کنترل خود درآوردند. از سوی دیگر اعلام شد نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب با استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در خصوص لزوم اجرای نتایج حاصل شده در نشست ژنو -یک مذاکره و گفت‌وگو کرده است. العربی در این دیدار بر لزوم دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز برای عبور از مرحله انتقالی و ایجاد دولتی که دارای اختیارات تام باشد، تاکید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها