با وجود سرکوب معترضان و مخالفان سیاسی در مصر، روز به روز بر فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله گروه‌های تکفیری همپیمان با داعش در منطقه ناآرام سینا افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۱۸۰۱۸

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مهاجمان مسلح روز شنبه با حمله به یک ایستگاه بازرسی، سه نظامی را کشتند.

این خبر در حالی اعلام شد که پیش از آن روز نیز در حمله‌ای راکتی به مقر نظامیان در منطقه ناآرام سینا، پنج نفر دیگر کشته شده بودند. در دهم تیرماه نیز دو ایستگاه بازرسی مصر هدف حمله تروریست‌های داعش قرار گرفت.

در این حملات که همزمان به پنج مقر امنیتی صورت گرفت، دست‌کم 17 سرباز مصری کشته شدند. رسانه‌های خارجی، شمار کشته‌شدگان را بسیار فراتر از این رقم اعلام کردند. به دنبال این حوادث تروریستی، ارتش مصر می‌گوید موفق شده است حدود 45 تروریست را در دو عملیات جداگانه به هلاکت برساند.

با این حال شواهد نشان می‌دهد که طی ماه‌های اخیر اوضاع امنیتی در مصر بویژه در منطقه سینا رو به وخامت گذاشته است. سینای شمالی اکنون به کانون فعالیت گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

روز پنجشنبه گذشته تروریست‌های داعش در مصر که خود را تحت عنوان ولایت سینا معرفی می‌کنند، مسئولیت یک حمله راکتی به یک فروند کشتی نیروی دریایی در سواحل سینای شمالی را به عهده گرفتند. این حمله تلفاتی به همراه نداشت.

پیشتر نیز کنسولگری ایتالیا در قاهره هدف حمله‌ای تروریستی قرار گرفت که در نتیجه آن یک نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند. دولت مصر روز پنجشنبه در واکنش به این حمله ژنرال اسامه بدیر، رئیس پلیس قاهره را برکنار کرد.

عبدالفتاح السیسی گروه تروریستی داعش را تهدیدی وجودی برای مصر، دیگر کشورهای عربی و غرب توصیف کرده است. هرچند موضع سختگیرانه سیسی نسبت به مخالفانش در داخل تا حد زیادی به فلج شدن فعالیت‌های آنها از جمله اخوان‌المسلمین منجر شده است، اما شاخه داعش در مصر یا همان ولایت سینا همچنان به عملیات تروریستی علیه نظامیان مصری ادامه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها