سرانجام ترکیه که تشویق‌کننده گروه تروریستی داعش بود و برای آنها انواع تسهیلات را فراهم می‌کرد، خود در دام این گروه تروریستی افتاد؛ به گونه‌ای که دستگاه اطلاعاتی این کشور روز گذشته درباره اقدامات تروریستی عناصر داعش در این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۸۱۷۱۵۱

بنابر گزارش روزنامه سوزجو چاپ ترکیه، نهاد اطلاعاتی ترکیه از وزارت کشور خواست سطح تدابیر امنیتی را افزایش دهد، زیرا اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد هشت عنصر داعش که دو نفرشان زن هستند، قصد دارند از سوریه وارد ترکیه شوند و اقدامات تروریستی انجام دهند. به گزارش این منبع، این افراد 15 ژوئیه تلاش کرده‌اند از استان رقه (در شمال شرق سوریه) وارد خاک ترکیه شوند و طرح خود را در شهرهای غازی‌آنتب، کلیس و هاتای اجرا کنند.

در همین حال روزنامه اورنسل ترکیه نیز روز گذشته در گزارشی اعلام کرد شهر غازی‌آنتپ ترکیه در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه در معرض خطر نیروهای داعش قرار گرفته است. این منبع با اشاره به این‌که در هفته گذشته دو نفر در این شهر مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند، نوشت: یکی از این دو نفر کشته شد که گفته می‌شود این فرد در ارتباط با قاچاق مواد مخدر و از اعضای سابق داعش بود. در همین راستا، محمود طغرل، نماینده غازی‌آنتپ در مجلس ملی ترکیه نیز با اشاره به این‌که مرزهای این کشور با سوریه در کنترل نیروهای داعش است و آنها به‌طور آزادانه در مرزها تردد می‌کنند، گفت: وقتی در این زمینه به مسئولان محلی و استانداری شکایت کردیم به ما گفتند تا زمانی که کسی مرتکب جرم نشود، آزاد است.

این اتفاقات در حالی است که منابع خبری ترکیه چند روز پیش از دستگیری ۲۱ نفر به ظن عضویت در داعش در جریان عملیات مهمی در سراسر این کشور خبر دادند. عملیات برای دستگیری این افراد به طور همزمان در چهار شهر از جمله استانبول صورت گرفت. استان شانلی‌اورفه در نزدیکی مرز سوریه، استان مرسین در جنوب و استان قوجاایلی در شرق استانبول، از جمله مناطقی بود که این عملیات در آنجا انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها