اگر از افرادی هستید که همچنان برای پرداخت قبض جریمه رانندگی راهکار سنتی مراجعه به بانک را انتخاب می‌کنید، این راهکار ساده شما را هم به جمع شهروندان الکترونیک پیوند می‌زند. قبض‌های جریمه که این روزها بیشتر به شیوه الکترونیکی صادر می‌شود شناسه و قبض پرداخت دارد. اگر بخواهید از طریق دستگاه خودپرداز قبض جریمه را پرداخت کنید، باید به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید؛ زیرا اکنون پرداخت قبض جریمه و خلافی خودرو فقط از طریق خودپردازهای بانک ملی امکان‌پذیر است. به ‌این‌ترتیب با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت می‌توانید مبلغ قبض را پرداخت کنید.
کد خبر: ۸۱۶۲۲۹

یکی دیگر از راه‌های پرداخت غیرحضوری قبض جریمه رانندگی استفاده از خدمات تلفنبانک ملی است. پس از تماس با شماره 09622 و واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، مبلغ جریمه پرداخت خواهد شد.

یکی از راه‌هایی که به نظر می‌رسد در مقایسه با روش قبلی راحت‌تر باشد، پرداخت اینترنتی قبض جریمه است. برای این کار ابتدا باید به سامانه اینترنتی بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir مراجعه کنید. در مرحله بعد از قسمت منوی پایین صفحه در بخش خدمات الکترونیک گزینه «پرداخت الکترونیکی قبوض» را انتخاب کنید.

به این ترتیب به صفحه پرداخت قبوض وارد می‌شوید. حال می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض جریمه را پرداخت کنید. یکی از ویژگی‌های این روش در مقایسه با روش‌های قبلی، امکان پرداخت قبض از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب است و در حقیقت این روش پرداخت فقط به کارت بانک ملی محدود نیست.

باید توجه داشته باشید ممکن است در شیوه پرداخت غیرحضوری صفر شدن خلافی خودرو چند روزی به طول انجامد، بنابراین توصیه می‌شود پس از تکمیل مراحل پرداخت کد پیگیری پرداخت را یادداشت کنید. می‌توانید صفحه آخرین مرحله پرداخت را در رایانه خود ذخیره کنید یا این‌که این صفحه را چاپ کرده و تا زمانی که خلافی خودروی شما صفر شود، آن را نزد خود نگه دارید.

این راهکارهای ساده شما را از مراجعه حضوری به بانک بی‌نیاز می‌کند و به این ترتیب در زمان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

فرانک فراهانی‌جم - روزنامه‌نگار علم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها