تعداد تیم‌های لیگ جهانی باز هم افزایش می‌یابد

غلبه بر غول‌های خود ساخته!

جام‌جم عملکرد بازیکنان تیم ملی والیبال را بررسی می‌کند

نمایش شور و هیجان و اقتدار ملی در لیگ جهانی والیبال

لیگ جهانی 2015 برای والیبال ایران با همه تلخ و شیرین‌هایش با این دستاورد که تیم ملی یک سال دیگر هم در سطح یک این رقابت‌ها باقی ماند، به پایان رسید.
کد خبر: ۸۱۵۹۶۳
نمایش شور و هیجان و اقتدار ملی در لیگ جهانی والیبال
شاید تنها تلخی رقابت‌های امسال لیگ جهانی برای ما ناکامی در صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی بود که البته این تلخی در مقابل شیرینی نمایشی شور و هیجان و اقتدار ملی‌پوشان والیبال کشورمان به همراه حامیان خود در سالن 12 هزار نفری آزادی، زیاد به چشم نیامد. این‌که قدرت‌های بزرگی چون آمریکا، لهستان و روسیه تحت‌تاثیر بازی مقابل تیم ملی ایران در تهران قرار گرفتند، چنان بازتابی جهانی داشت که حالا همه با احترام از این تیم و این ملی‌پوشان حرف می‌زنند. حالا حتی آلمانی که در اعتراض به حضور ایران در سطح یک لیگ جهانی 2015 از این رقابت‌ها کنار کشید، هم باور دارد ایران از قدرت های جدید و نوظهور والیبال دنیاست که حتی می‌تواند به سکوی جهانی و المپیک این رشته چشم بدوزد. لیگ جهانی 2015 هم برای تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید تا از هم اکنون چشم‌انتظار رقابت‌های جهانی توکیو باشیم؛ رقابت‌هایی که از شهریور آینده برگزار می‌شود و می‌تواند ما را برای نخستین بار به آوردگاه بزرگ المپیک برساند. آنچه در ادامه می‌آید مروری است بر عملکرد تیم ملی ایران در رقابت های امسال لیگ جهانی:

موسوی، باز هم بهترین

این برای دومین سال متوالی است که سید محمد موسوی عراقی، بهترین مدافع لیگ جهانی در مرحله گروهی می‌شود. موسوی امسال 137 بار اقدام به دفاع توپ کرد و 30 امتیاز ارزشمند برای تیم ملی به دست آورد. او با این عملکرد بالاتر از نیمیا موت از استرالیا و سیمونه آنزانی از ایتالیا قرار گرفت و در صدر جدول بهترین مدافعان لیگ جهانی قرار گرفت. رده بندی امتیاز آورترین مدافعان تیم ملی در مرحله گروهی لیگ جهانی به شرح زیر است:

1- شهرام محمودی 30 امتیاز

2- عادل غلامی 12 امتیاز

3- مجتبی میرزاجانپور 7 امتیاز

4- میلاد عبادی پور 6 امتیاز

عبادی‌پور، بهترین سرویس‌زن ایران

کارنامه میلاد عبادی‌پور 22 ساله هم در مرحله گروهی لیگ جهانی 2015 کارنامه‌ای درخشان بود. این بازیکن تیم شهرداری ارومیه که نهمین تورنمنت بین‌المللی خود را همراه با تیم ملی تجربه می‌کرد، علاوه بر این‌که بعد از شهرام محمدی امتیازآورترین بازیکن ما بود، در زدن سرویس هم بهترین بازیکن تیم کواچ لقب گرفت. عبادی‌پور در مجموع 121 بار پشت خط سرویس قرار گرفت و هشت بار مستقیما از همین نقطه برای تیم ملی امتیاز کسب کرد. عبادی‌پور 83 بار هم توپ را از تور عبور داد و 30 بار هم در خط سرویس مرتکب خطا شد. عبادی‌پور با این عملکرد در میان بهترین سرویس‌زن‌های مرحله گروهی لیگ جهانی هم در مکان شانزدهم قرار گرفت، آن هم در شرایطی که بهترین سرویس زن لیگ جهانی، پل ساندرسو استرالیایی است که 13 امتیاز سرویس به دست آورده است. رده‌بندی بهترین سرویس‌زن‌های تیم ملی در مرحله گروهی لیگ جهانی در زیر آمده است:

1- میلاد عبادی پور 8 امتیاز (91 سرویس بدون خطا)

2- شهرام محمودی 7 امتیاز (129 سرویس بدون خطا)

3- سید محمد موسوی 6 امتیاز (71 سرویس بدون خطا)

4- فرهاد قائمی 5 امتیاز (53 سرویس بدون خطا)

امتیازآورترین اسپوکر‌ها

اگر تا سال گذشته سعید معروف و سید محمد موسوی در جمع بهترین‌های دنیا بودند، حالا باید نام شهرام محمودی را هم به این جمع اضافه کرد. شهرام که امتیازآورترین بازیکن ما در رقابت های لیگ جهانی 2015 بود، با 33/56 درصد موفقیت در اسپک های خود، در جمع تمام اسپوکرهای این رقابت‌ها هم بعد از ریکاردو سانتوز دسوزای برزیلی در مکان دوم بهترین اسپوکرهای مرحله گروهی قرار گرفت. شهرام در مجموع 229 بار اقدام به زدن اسک کرد که فقط 35 مورد آن به بیرون رفت و 65 بار هم با دفاع مدافعان حریف مواجه شد. رده‌بندی بهترین اسپوکرهای تیم ملی در زیر آمده است:

1-‌‌ شهرام محمودی 129 امتیاز (33/56 درصد موفقیت) 2- میلاد عبادی پور 84 امتیاز (91/50 درصد موفقیت) 3- مجتبی میرزاجانپور 84 امتیاز (6/50 درصد موفقیت) 4- سید محمد موسوی 47 امتیاز

یک شبانه‌روز بازی در لیگ جهانی

تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله گروهی لیگ جهانی 2015 مجموعا 1411 دقیقا به مصاف حریفان خود رفت؛ یعنی 23 و 30 دقیقه یا چیزی نزدیک به یک شبانه‌روز کامل.

طولانی‌ترین مارتن بروبچه‌های تیم ملی والیبال بازی اول آنها با لهستان در تهران بود؛ دیداری که پنج ست به درازا انجامید و پس از دو ساعت و 32 دقیقه با برتری 3 بر 2 ما به پایان رسید. در نقطه مقابل، والیبالیست‌ها دو بازی 90 دقیقه‌ای هم داشتند و طی آن در زمانی به اندازه یک مسابقه فوتبال، تیم روسیه را در سه ست متوالی شکست دادند (بازی دوم ایران – روسیه در کازان و بازی اول این دو تیم در تهران)

شهرام محمودی، امتیازآورتر از بقیه

در حالی که تیم های صربستان در گروه A با 1180 امتیاز و لهستان در گروه B با 1179 امتیاز پیشتاز کسب امتیاز در سطح یک رقابت های لیگ جهانی بودند، تیم ملی والیبال ایران در مجموع 12 دیدار خود در مرحله گروهی 1031 امتیاز به دست آورد تا از این حیث، فقط بیشتر از دو تیم روسیه و استرالیا امتیاز کسب کرده باشد. در این میان، امتیازآورترین بازیکن ایران شهرام محمودی بود. او به تنهایی 141 امتیاز برای تیم ملی به دست آورد تا با این آمار درخشان، در میان امتیاز آورترین بازیکنان مرحله گروهی لیگ جهانی بعد از بارتوش کوراک از لهستان (207 امتیاز)، توماس ادگار از استرالیا (196 امتیاز) و ریکاردو سانتوز دسوزا از برزیل (169 امتیاز) چهارمین بازیکن امتیازآور رقابت‌ها باشد.بعد از شهرام محمودی، امتیازآورترین بازیکن ایران میلاد عبادی‌‌پور جوان بود که 98 امتیاز برای تیم ملی به دست آورد. نفر سوم این رده‌بندی هم مجتبی میرزاجانپور است که با اختلاف ناچیزی نسبت به عبادی‌پور، توانست 94 امتیاز برای تیم ملی کسب کند. آنچه در ادامه می‌آید اسامی امتیازآورترین‌های تیم ملی در بازی‌های مرحله گروهی لیگ جهانی 2015 است:

آمریکا - ایران (لس‌آنجلس / بازی اول):

شهرام محمودی 17 امتیاز

سید محمد موسوی 12 امتیاز

آمریکا - ایران (لس آنجلس/ بازی دوم):

امیر غفور 13 امتیاز

سامان فائزی 6 امتیاز

لهستان – ایران (چستوچوآ/ بازی اول):

شهرام محمودی 16 امتیاز

امیر غفور 8 امتیاز

لهستان – ایران (چستوچوآ/ بازی دوم):

شهرام محمودی 20 امتیاز

میلاد عبادی پور 18 امتیاز

روسیه – ایران (کازان/ بازی اول):

میلاد عبادی پور 14 امتیاز

مجتبی میرزاجانپور 14 امتیاز

روسیه – ایران (کازان/ بازی دوم):

شهرام محمودی 17 امتیاز

مجتبی میرزاجانپور 17 امتیاز

ایران – آمریکا (تهران/ بازی اول):

شهرام محمودی 17 امتیاز

سید محمد موسوی 10 امتیاز

ایران – آمریکا (تهران/ بازی دوم):

شهرام محمودی 17 امتیاز

سید محمد موسوی 12 امتیاز

ایران – لهستان (تهران/ بازی اول):

شهرام محمودی 18 امتیاز

میلاد عبادی پور 12 امتیاز

ایران – لهستان (تهران/ بازی دوم):

شهرام محمودی 12 امتیاز

مجتبی میرزاجانپور 10 امتیاز

ایران – روسیه (تهران/ بازی اول):

شهرام محمودی 16 امتیاز

میلاد عبادی پور 10 امتیاز

ایران – روسیه (تهران/ بازی دوم):

امیر غفور 16 امتیاز

مجتبی میرزاجانپور 15 امتیاز

تراویکا، رقیب جدید سعید معروف

هر تیمی برای موفقیت در رقابت‌های جهانی به بازیکنی در استانداردهای سعید معروف احتیاج دارد. معروف که سال گذشته عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی را به دست آورد، گرچه امسال به خاطر عدم راهیابی تیم ملی به مرحله نهایی نمی‌تواند از عنوان خود دفاع کند، اما باز هم در این پست یکی از بهترین‌ها بود. معروف با میانگین 87/3 امتیاز در هر ست، بعد از دراگان تراویکای ایتالیایی در رده دوم بهترین پاسورهای مرحله گروهی لیگ جهانی 2015 قرار گرفت. معروف با این عملکرد بالاتر از درژگا از لهستان، میکا کریستنسن از آمریکا، نیکولا جاوویچ از صربستان و برونو رزنده از برزیل ایستاد تا ایران همچنان از داشتن یکی از بهترین پاسورهای دنیا به خود ببالد. دیگر پاسور تیم ملی در رقابت‌های لیگ جهانی مهدی مهدوی با اختلافی فاحش نسبت به سعید معروف، با میانگین 72/0 امتیاز در هرست به کار خود پایان داد تا در میان پاسورهای لیگ جهانی در مکان شانزدهم قرار بگیرد.

گروه ورزش

رضا پورعالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها