شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران تهدید کرد اگر طرف مقابل به خط قرمزهای تهران احترام نگذارد، مذاکره کنندگان ایرانی وین را بدون دستیابی به توافقنامه ترک خواهند کرد.
کد خبر: ۸۱۳۷۲۸
عراقچی تهدید به ترک وین از سوی هیئت ایرانی کرد

این اظهارات در حالی است که خبرهای رسیده از وین حکایت از اختلاف نظر در بین گروه 1+5 در برخورد با موضوع هسته ای ایران است.

شبکه العربیه در همین رابطه گزارش داد: اختلاف بین روسیه و فرانسه در مذاکرات هسته ای ایران در وین آشکارتر شد.

حسین فیاض قنیبر خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی العربیه در وین، درباره ابراز خوشبینی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای دستیابی به توافقنامه هسته ای گفت: با توجه به تجربه گذشته باید برای خوشبینی درباره موفقیت مذاکرات محتاط باشیم، زیرا ممکن است در آخرین لحظات هم تحولی رخ دهد که روند مثبت را از بین ببرد.

این شبکه اعلام کرد: در چند ساعت اخیر اختلافات بین فرانسه و روسیه در مورد اعمال خودکار تحریمها علیه ایران در صورت پایبند نبودن تهران به توافقنامه نهایی آشکار شد. پاریس و مسکو درباره این مسئله در مذاکرات لوزان هم اختلاف پیدا کرده بودند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته تاکید کرد مسکو تلاش می کند هر نوع توافقنامه ای شامل اعمال خودکار تحریمها علیه ایران نباشد، بلکه بر اجباری بودن مطرح شدن این مسئله در شورای امنیت تاکید دارد. زیرا این شورا مسئول تصمیم گیری درباره اعمال خودکار تحریمهاست. روسها معتقدند این شرط فرانسه باعث می شود روسیه حق وتوی خود را در شورای امنیت از دست بدهد.

(صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها