دونگا: وقت اصلاح و بازسازی فرا رسیده است

فوتبال برزیل در قهقرا

تیم ملی فوتبال برزیل حدود یک سال پس از ناکامی بزرگ در جام جهانی، این بار در جام ملت‌های آمریکای جنوبی نیز حذف شد تا شرایط مبهمی پیش روی فوتبال این کشور باشد.
کد خبر: ۸۱۲۴۷۲

مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) در حالی بامداد دیروز پیگیری شد که در آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی برزیل و پاراگوئه در 120 دقیقه به تساوی یک بر یک رسیدند و در ضربات پنالتی پاراگوئه با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. در این مسابقه ابتدا روبینیو در دقیقه 15 برای برزیل گلزنی کرد، اما درلیس گونزالز در دقیقه 72 از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید.

شاید تنها دل‌خوشی و توجیه برزیلی‌ها برای این دو ناکامی غیبت نیمار به دلیل محرومیت هم در دیدار مقابل آلمان در جام‌جهانی و هم در جدال با پاراگوئه باشد. به هر ترتیب در حالی که در نیمه‌نهایی کوپا آمریکا شیلی میزبان با کلمبیا و آرژانتین با پاراگوئه مسابقه خواهند داد که برزیلی‌ها به کشورشان بازگشتند و باید دید چه سرنوشتی در انتظار این تیم خواهد بود.

کارلوس دونگا، سرمربی تیم ملی برزیل پس از این ناکامی گفت: تمام 15 بازیکن ما در هفته جاری از این بیماری ویروسی رنج می‌بردند. ما مجبور بودیم تمام جلسات تمرین را محدود کنیم. آنها از سردرد و بدن درد رنج می‌بردند و ما باید شدت تمرینات را کم می‌کردیم. ویلیام در نیمه اول بازی اصلا خوب نبود و روبینیو تا آخر بازی، مریض بود. وی افزود: ما باید از لحاظ فیزیکی، توازن را در این دیدار رعایت می‌کردیم و تا آخر تلاش کردیم که پیروز شویم.

دونگا ادامه داد: نمی‌گویم دلیل این شکست نبودن نیمار بود. از نظر تاریخی، مسابقات کوپا آمریکا خیلی پیچیده است. برزیل در چند دوره این مسابقات قهرمان شده است. ما پنج بازیکن را در سال جاری از دست دادیم و این کار را سخت‌تر کرد.

وی تصریح کرد: وقت اصلاح و بازسازی تیم فرا رسیده است. نیمار مهم است، برای بارسلونا هم مهم است، ولی ما بازیکنان باکیفیت دیگر هم داریم. آرزو داشتیم قهرمان می‌شدیم. این درس بزرگی بود ولی جام‌جهانی، هنوز بزرگ‌ترین هدف ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها