چین از فناوری جنگی جدیدی رونمایی کرده که به ادعای این کشور یکی از قدرتمندترین و سریعترین تسلیحات نظامی در جهان به شمار می آید.
کد خبر: ۸۰۹۹۲۸
فناوری جنگی جدید چین رونمایی شد + عکس

درحالی که در ماه های اخیر روسیه و ترکیه با رونمایی گسترده از تانک های «آرماتا» و «آلتای» سر و صدای زیادی در دنیای فناوری های برتر نظامی به راه انداخته اند، حالا چین از توپ ۱۲ میلیمتری قدرتمندی رونمایی کرده که گفته می شود سریعترین نمونه در نوع خود در جهان به شمار می آید به طوریکه گلوله آن با سرعت ۶ ماخ حرکت می کند!

از این رو تانک هایی که قرار است این توپ بر روی آنها نصب شود عنوان مخرب ترین تانک های جهان را خواهند داشت.

این فناوری جدید توسط محققان دانشگاه «شمال مرکزی» چین طراحی و ساخته شده و به ادعای آنها دارای دورترین برد، بیشترین شتاب اولیه پرتاب گلوله و قدرت نفوذ در میان تمام توپ های ۱۲۰ و ۱۲۵ میلیمتری جهان است.

دولت چین با هدف مرموز نگاه داشتن این فناوری جدید تمامی اطلاعات فنی مربوط به این توپ چند منظوره را از پایگاه اینترنتی دانشگاه سازنده حذف کرده است.

بدون شک می توان قدرت اصلی این توپ را به نسبت قابل توجه ۶۰ به یک طول لوله آن به کالیبر توپ مربوط دانست حال آنکه تا پیش از این چنین رکوردی مربوط به توپ ۱۲۰ میلیمتری ارتش آلمان بوده است.

شتاب اولیه گلوله این توپ در نوع خود حیرت انگیز است به طوریکه از سوی مقامات چینی رقم دو هزار متر بر ثانیه عنوان شده است. این درحالی است که در مدرن ترین توپ های ۱۲۵ میلیمتری حال حاضر جهان این رقم بین ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ متر است.

چین در نظر دارد این فناوری جدید را بر روی تانک های آینده خود نصب کند تا بدین ترتیب عملا قدرتمندترین تانک های جهان را تولید کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها