از وقتی چاپگرهای سه‌بعدی وارد بازار تجاری شده‌، شایعاتی مطرح بود که این فناوری حتما سال‌هاست توسط نظامیان مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما در کمال تعجب طرح‌های نظامی برای بهره‌برداری از فناوری چاپ سه‌بعدی همزمان با توسعه این فناوری، رشد کرد و اندک اندک شاهد ظهور این ایده‌ها هستیم؛ ایده‌هایی که می‌توانند صحنه نبردهای آینده را ـ که امیدواریم اصلا وجود نداشته باشد! ـ به کارزاری بسیار متفاوت‌تر از آنچه در تخیلات ما می‌گنجد، تبدیل کند.
کد خبر: ۷۰۵۷۰۸
چاپگرهای سه‌بعدی و جنگنده‌های آینده

برای مثال هواپیمای جنگنده‌ای را تصور کنید که بنا بر ضرورت بتواند در میدان جنگ یک پهپاد قابل کنترل یا یک راکت اضافه برای خودش تولید کند.

معمولا در عملیات نظامی درخواست پشتیبانی باعث وقفه در عملیات می‌شود، اما با ترکیب دو فناوری در حال رشد می‌توان در زمان و مکان مورد نیاز بیشترین پشتیبانی را ارائه داد. این چشم‌انداز به صنایع دفاعی انگلیس تعلق دارد و مهندسان این شرکت معتقدند که هواپیمای مجهز به پرینترهای سه‌بعدی پیشرفته می‌تواند برای اهداف گسترده نظامی خود به تولید پهپاد یا همان هواپیماهای بدون سرنشین اقدام کند.

مهندسان در دانشگاه ساوتهمپتون حدود سه سال پیش نخستین هواپیمای چاپ شده توسط یک پرینتر سه‌بعدی را طراحی و بعد آن را چاپ کردند! اما فقط همین اواخر بود که ایده ساخت هواپیماهای کوچک مجهز به چاپگر سه‌بعدی که قادر به 24 ساعت پرواز است، شنیده شد؛ ایده‌ای که مهندسان معتقدند با پیشرفت‌ احتمالی در هر دو فناوری چاپگرهای سه‌بعدی و هواپیماهای بدون سرنشین، بتوان تا 30 سال دیگر هواپیماهای جنگنده را برای ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین در میدان نبرد، به چاپگرهای سه‌بعدی مجهز کرد. بسته به نوع نیاز می‌توان با کمک چاپگر از یک بالگرد چندپره‌ای برای عملیات جستجو و نجات تا هواپیمایی با بال‌های پهن برای نظارت طولانی مدت بر یک منطقه استفاده کرد.

gizmag / مترجم: ندا ابوطالبی‌راد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها