الان چه می‌کنند؟

روزهای بازیگری آقای گزارشگر

اسکندر کوتی فوتبال را آرام و بی‌حاشیه گزارش می‌کرد. اصلا اهل کنایه و طعنه نبود و همیشه از بازیکنان داخل زمین با احترام یاد می‌کرد. از این گزارشگر پیشکسوت خاطره‌ای هیجان‌انگیز در ذهن داریم. یکی بازی تیم فوتبال کشورمان با عربستان که وقتی کریم باقری می‌خواست ضربه پنالتی را بزند فریاد «الله اکبر» سر داد.
کد خبر: ۸۰۹۵۰۱
روزهای بازیگری آقای گزارشگر

آن مسابقه به اندازه کافی حیثیتی بود و با این جمله اسکندر کوتی وجه حماسیاش تقویت شد. اگر این کلام مقدس در یک ویژه برنامه مذهبی یا دفاع مقدسی بر زبان مجری میآمد مردم تعجب نمیکردند؛ اما کسی انتظار شنیدنش را در یک گزارش فوتبال نداشت. بعدها کوتی اعلام کرد که این اقدام را برای تخلیه خود انجام داده است. او در گفتوگو با خبرگزاری فارس میگوید: «شما تصور کنید کسی که در جنگ بزرگ شده و 120 هزار نفر یک صدا بالای سر او بلند میشوند و یک شادی مشترک انجام میدهند چه باید بکند؟ من فقط توانستم اللهاکبر بگویم و خودم را تخلیه کنم. آن اللهاکبر کاملا ناخودآگاه بود.» البته نکته قابل توجه این بود که پنالتی کریم باقری گل نشد و هیجان بالای گزارشگر آن بازی بلافاصله فروکش کرد.

اسکندر کوتی کار رسانهای خودش را در رادیو کلید زد. او که اهل خوزستان و سرزمینهای جنوب است، 4 ماه قبل از جنگ در رادیو اهواز فعالیتش را در مقام نویسنده آغاز کرد. مثل خیلی از گویندههای دیگر به علت غیبت گوینده رسمی برنامه بر صندلی او تکیهزده و سپس در همان جایگاه ماندگار شده است. او در تمام 8 سال دفاع مقدس با رادیو همکاری داشت و اخبار جبهه و جنگ را گزارش میکرد.

حتما برایتان جالب است که بدانید کوتی یک فوتبالیست حرفهای بوده و به قول عادل فردوسیپور با شورت ورزشی عکس دارد!

او حدود 8 سال سرمربی تیم نوجوانان خوزستان بوده و بازیکنانی چون بهزاد غلامپور و سیامک رحیمپور زیرنظرش تمرین میکردهاند. همان زمان در کنار مربیگری فوتبالهای استان خوزستان را هم گزارش میکرد که کارش به مذاق مجریان تهرانی خوشآمد و با تشویق آنها عازم تهران شد. او هماکنون با برنامه «ایستگاه ورزش» رادیو جوان همکاری دارد و در یک برنامه عصرگاهی اخبار ورزشی را تجزیه و تحلیل میکند. چندی پیش عکسی از کوتی منتشر شد که او را در نقش یک مفتی اعظم وهابی نشان میداد. کوتی به علت تسلطش بر زبان عربی در مجموعه مستند بازسازی «جهل مرکب» با این نقش جلوی دوربین رفته است.

چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام​جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها