در این اسلایدشو و فیلم خبری بیبننده شاهد صحنه‌هایی از جاری شدن سیلاب در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه کورا در شهر تفلیس و فرار و سرگردانی حیوانات باغ‌وحش این شهر خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۸۴۱۶
فرار حیوانات باغ‌وحش تفلیس پس از وقوع سیل + اسلایدشو +فیلم

در پی بارش شدید باران در شهر تفلیس، پایتخت گرجستان، نواحی وسیعی از این شهر کوهپایه‌ای را سیلاب فراگرفت. طبق گزارش‌ها تعداد جان‌باختگان بر اثر این سیل روبه‌ افزایش است و تعداد زیادی از ساختمان‌ها را آب در برگرفته است.

راشاتودی گزارش داده است که تاکنون 11 تن جان خود را از دست داده‌اند. اکثر اجساد قربانیان درون خانه‌های ویلایی یافت شده است. همچنین برخی اخبار حکایت از رانش زمین در حومه تفلیس دارد.

سیلاب، صدها زیرزمین، زیرگذرهای عابر پیاده، میدان‌ها و جاده‌ها را فراگرفته است و به تاسیسات زیربنایی آسیب زده است. عمارت دادگستری این کشور نیز در بین ساختمان‌های دولتی، بیشترین آسیب را دیده است. حدود 22 هزار شهروند ساکن تفلیس هم‌اکنون جریان نیروی برق منازل خود را از دست داده‌اند.

ایرالکی گاریباشویلی، نخست‌وزیر گرجستان اعلام کرد که یک ستاد وضعیت اضطراری برای کنترل خسارت‌ها و احیاء شرایط ایجاد شده است.

همچنین رودخانه «کورا» که از میان شهر عبور می‌کند طغیان کرده و محوطه باغ‌وحش را با سیلاب خود فرا گرفته است که در پی آن حدود 30 جانور شامل یک اسب آبی، هفت خرس، شش شیر، شش ببر، یک جگوار، و 13 گرگ به همراه تعداد دیگری از حیوانات از باغ‌وحش فرار کرده‌ و وارد شهر شده‌اند.

منبع عکس: آر.تی و تسنیم

تدوین و جلوه‌های ویژه: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها