زن جوان با به خطر انداختن جان خود، وارد نهر آب شد و کودک چهار ساله را از مرگ نجات داد. این کودک دچار ایست تنفسی شده بود که با تنفس مصنوعی به زندگی بازگشت.
کد خبر: ۸۰۶۸۱۵

الهام شاپوری 27 ساله اوایل خرداد امسال هنگام عبور از یکی از محله‌های شهر چایپاره آذربایجان غربی متوجه پسر خردسالی شدکه در نهر افتاده بود. شاهدان ماجرا به تصور این‌که او مرده است، هیچ اقدامی برای نجاتش نمی‌کردند. زن جوان در حالی که شنا بلد نبود، وارد نهر آب شد و تلاش کرد پیکر بی‌جان کودک را از آب خارج کند.

او بسختی خود و کودک را به کنار نهر کشاند، اما ناگهان پایش در میان گل و لای فرورفت و در یک قدمی مرگ قرار گرفت. اهالی محل به کمک او شتافته و ابتدا کودک و بعد او را از آب خارج کردند. زن جوان سپس با تنفس مصنوعی توانست این کودک را احیا کرده و او را از مرگ نجات دهد.

زن جوان درباره حادثه آن روز به جام‌جم می‌گوید: نزدیک ساعت 4 بعد از ظهر برای رفتن به مغازه لباس‌فروشی‌ام در یکی از محله‌های شهر چایپاره از خانه خارج شدم. هنوز مسافتی را طی نکرده بودم که دیدم کنار یک نهر قدیمی دو مرد و چهار زن ایستاده‌اند و در مورد کودکی صحبت می‌کنند که داخل نهر افتاده و تکان نمی‌خورد. خودم پسر پنج ساله‌ای داشتم و می‌دانستم مادر او باید چقدر دل نگران فرزندش باشد. وارد نهر شدم و بسختی خود را به پسرک رساندم. همه فریاد می‌زدند و می‌گفتند برگرد و خودت را نجات بده، اما به این حرف‌ها توجهی نداشتم و فقط به نجات
پسر کوچولو فکر می‌کردم.پسرک نفس نمی‌کشید. به هر زحمتی بود در حالی که کودک را بغل کرده بودم، خود را به کنار نهر رساندم، اما پاهایم در میان گل و لای گرفتار شد. هر چه بیشتر دست و پا می‌زدم، بیشتر در گل و لای نهر فرو می‌رفتم. بسختی خود را به دهانه نهر کشاندم و با کمک آن چهار زن نجات پیدا کردم.

خطر مرگ هنوز برای پسر کوچولو وجود داشت. به خاطر بعد مسافت، احتمال می‌دادم امدادگران اورژانس دیر به محل برسند. به همین دلیل خودم دست به کار شده و به او تنفس مصنوعی دادم. بعد از چند ثانیه او سرفه کرد و آب از ریه‌اش خارج شد. وقتی شروع به نفس کشیدن کرد، بهترین لحظه زندگی‌ام بود.وی ادامه داد: در همین زمان امدادگران سر رسیدند و همراه آنها پسرک را به بیمارستان منتقل کردیم. او پس از چند ساعت حالش بهتر شد و پزشکان نظر دادند خطری او را تهدید نمی‌کند. والدین این کودک هم پس از اطلاع از ماجرا به بیمارستان آمدند. باورشان نمی‌شد این حادثه برای پسر چهار ساله‌شان امیرحسین رخ داده باشد. روز حادثه آنها مهمان خانه خاله امیرحسین بودند که او برای بازی از آنجا خارج شده بود. زمانی که غیبت این کودک طولانی شد به خیابان آمده و از همسایه می‌شنوند کودکی به داخل نهر افتاده و اکنون در بیمارستان است.

زن جوان خاطرنشان کرد: پس از بهبود حال امیرحسین، او همراه خانواده‌اش به دیدن من آمده و از من تشکر کردند.

پس از نجات پسر کوچولو، مسئولان شورای شهر و منابع طبیعی شهر چایپاره از زن جوان به عنوان یک شهروند فداکار تقدیر کردند.

معصومه ملکی/ گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها