میزبانی اسرائیل، توهین به حقوق بشر بود

حمله تند کانتونا به پلاتینی

در جریان بحران فیفا یکی از مخالفان سرسخت سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، میشل پلاتینی ستاره سابق تیم ملی فرانسه و رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) بود. به گونه‌ای که پلاتینی در حال حاضر سردسته مخالفان بلاتر شناخته می‌شود و خیلی‌ها اعتقاد دارند او می‌تواند برای جانشینی رئیس کنونی فیفا تلاش کند با این حال این مساله یک مخالف بسیار جدی هم دارد.
کد خبر: ۸۰۶۸۱۲

یکی از هموطنان پلاتینی که خیلی‌ها او را با عنوان اسطوره باشگاه منچستریونایتد می‌شناسند؛ در حمله تندی به پلاتینی او را جانشین خوبی برای بلاتر نمی‌داند.

اریک کانتونا که با یکی از خبرنگاران فرانسوی به نام فیلیپ اوکلای صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا پلاتینی را جانشین خوبی برای بلاتر می‌دانی؟ این گونه پاسخ داد: «انتخاب میان بلاتر و پلاتینی، انتخاب بین این است که از میان وبا و سرطان کدام یک را انتخاب کنیم،در این شرایط بهتر از همه این است که پیش پزشک برویم و بیماری را از ریشه درمان کنیم»

کانتونا در ادامه صحبت‌هایش این نکته را مطرح می‌کند که نباید به پلاتینی به چشم کسی نگاه کرد که از خانواده فوتبال است و اتفاقا او را سیاستمداری می‌داند که مانند بقیه سیاستمداران تصمیم می‌گیرد.

اسطوره سال‌های نه چندان دور فوتبال فرانسه این تصمیمات اشتباه را چنین بر می شمرد: «پلاتینی به‌عنوان رئیس یوفا از میزبانی قطر در جام جهانی 2012 حمایت کرده و هیچ‌گاه از این حمایت دست برنداشت، او همچنین یک تصمیم اشتباه و بسیار بزرگ داشت، زمانی که میزبانی مسابقات زیر 21 سال اروپا را به اسرائیل سپرد، این یک تصمیم کاملا سیاسی بود که بدون شک بی احترامی به حقوق بشر بود.»

اریک کانتونا معتقد است یوفا و رئیس آن به دنبال حل بحران فیفا نیست و اتفاقا می‌خواهد از آن سوءاستفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها