سرقت‌های سریالی پدر و پسر

پدر و پسر سارق برای اجرای نقشه سرقت‌هایشان شگرد خاصی داشتند. آنها با تخریب در خودروها، لوازم داخل آنها را به سرقت می‌بردند. سارقان برای آن‌که به دام نیفتند مدام شهرستان‌های محل سرقتشان را تغییر می‌دادند.
کد خبر: ۸۰۶۶۸۸

مدتی بود پلیس یزد با سرقت‌های مشابه لوازم داخل خودرو مواجه شده بود. در تمام این سرقت‌ها در خورو تخریب شده و وسایل داخل آن به سرقت رفته بود. نحوه سرقت، حکایت از آن داشت که دزدی‌ها توسط اعضای یک باند صورت گرفته است. با مشخص شدن این موضوع دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت بازرسی شد و تصویر متهمان به‌دست آمد.

عاملان این سرقت‌ها دو مرد بودند؛ یکی از آنها مرد میانسالی با موهای جوگندمی و دیگری پسر جوانی بود که با تخریب در به سرقت لوازم داخل خودرو اقدام کرده و وسایل سرقتی را داخل خودروی ام‌وی‌ام قرار می‌دادند.

بلافاصله پلاک خودروی ام‌وی‌ام استعلام شد و هویت صاحب آن به‌دست آمد. صاحب خودرو مرد میانسالی به نام کمال بود که به اتهام سرقت چند سابقه کیفری داشت. با به‌دست آمدن تصویر صاحب خودرو و تطبیق چهره کمال با تصاویر متهمان فراری مشخص شد کمال یکی از سارقان خودرو بوده و همدستش کسی نیست جز پسرش.

به این ترتیب شماره پلاک خودروی ام‌وی‌ام به تمام واحدهای گشت پلیس استان یزد و استان‌های اطراف اعلام شد.

در بررسی‌ها، متهمان زمانی که قصد داشتند وارد استان اصفهان شوند، رد آنها توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان یزد زده شد و به دام افتادند. در بازرسی از خودروی متهمان، چند تلفن همراه سرقتی، سه لپ تاپ، ساعت مچی و دوربین‌های فیلمبرداری کشف شد.

دو متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به 9 سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کردند و یکی از آنها به پلیس گفت: «سال‌هاست که دزدی می‌کنم و به این اتهام نیز چندین بار بازداشت شدم. مدتی قبل با پسرم تصمیم گرفتم سرقت‌ها را ادامه دهم. برای آن‌که دستگیر نشویم و ردمان زده نشود، تصمیم گرفتیم در هر استانی چند سرقت کرده و آن استان را ترک کنیم. بعد از سرقت از استان یزد ما به بندرعباس رفته و پس از اجرای نقشه سرقت‌هایمان به سمت اصفهان رفتیم که دستگیر شدیم.» سرهنگ خالقی، رئیس پلیس آگاهی استان یزد در رابطه با این خبر می‌گوید: «متهمان که در شهرهای کاشان، نایین، یزد و کرمان سرقت‌هایشان را انجام می‌دادند تاکنون به 9 سرقت به ارزش 500 میلیون ریال اعتراف کرده‌اند، اما از آنجا که احتمال سرقت‌های دیگر از سوی آنها می‌رود، تحقیقات ادامه دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها