جوانی که با طراحی سایتی جعلی، به اطلاعات حساب بانکی کاربران دسترسی پیدا کرده و از حساب آنها سرقت می کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۰۶۶۵۸
دستگیری عامل دسترسی به حساب 180 کاربر اینترنتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی شناسایی سایتی جعلی توسط کارشناسان پلیس فتا استان در زمینه فروش تلفن همراه، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای سایبر نهایتاً متهم شناسایی و با اعزام اکیپی از ماموران به مخفیگاه وی، متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس تحویل داده شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب درآمد عنوان داشت.

وی تصریح کرد: در بررسی های نهایی محرز گردید متهم توانسته به اطلاعات حساب بیش از 180 کاربر اینترنتی که قصد خرید گوشی تلفن همراه را داشته اند دسترسی و از حساب تعدادی از آنها سرقت نماید.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام انتظامی در توضیح سایت های فیشینگ بیان داشت: سایت های فیشینگ سایت هایی هستند که فرد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می نمایند؛ در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه می باشد و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کند این اطلاعات که شامل شماره کارت،رمز عبور و رمز CVV2 می باشد برای مجرم ارسال می شود.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که در دام سایتهای فیشینگ نباشند و بدانند تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پرتکل SSL که پروتکلی امنی جهت ارسال اطلاعات است استفاده می کند که در نوار آدرس اول آن HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها