گروهی از کارشناسان ومنتقدان فوتبال انگلیس، برترین‌های لیگ را انتخاب کرده‌اند. طبیعی است چلسی‌ بیشترین نماینده را در جمع برترین‌ها داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۲۴۸۶

برترین تیم: چلسی

قهرمانی زودهنگام، آن هم در لیگ برتر انگلیس کار بسیار شاقی است. در واقع با رقبای قدرتمندی مثل منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال و حتی لیورپول، قهرمانی آن هم به فاصله چند هفته به پایان لیگ برتر بسیار ارزشمند است.

برترین مربی: خوزه مورینیو (چلسی)

چلسی و سیستم دفاعی یا به قول بسیاری، اتوبوسی‌اش بسیار مورد انتقاد قرار دارد. در مقایسه با تیم‌هایی نظیر منچستریونایتد، چلسی تیمی محبوب در بریتانیا نیست و کارشناسان و منتقدان، مورینیو و سیستم‌های مربیگری‌اش را بسیار مورد انتقاد قرار دادند. با این حال، مورینیو برترین مربی فصل است و هیچ توضیحی در این ارتباط وجود ندارد، جز این که وی چلسی را قهرمان لیگ برتر کرده است.

بهترین بازیکن جوان: هری کین (تاتنهام)

هری کین، نه‌تنها برترین بازیکن جوان فصل، که یکی از ستاره‌های بزرگ هم بود. هری 21 ساله به عنوان بازیکنی معرفی می‌شود که در آینده می‌تواند یکی از برترین‌های فوتبال دنیا باشد. برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند با توجه به پیشرفت وی از یک سو و افزایش قیمت بازیکنان در بازار نقل و انتقالات، هری کین به یکی از گران‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شود.

بهترین خرید فصل: آلکسیس سانچز (آرسنال)

نخستین بازیکن شیلیایی تاریخ باشگاه آرسنال، برترین خرید فصل لیگ برتر انگلیس بود. او که ابتدای فصل با 32 میلیون پوند از بارسلونا به آرسنال پیوست با زدن 24 گل در این فصل نشان داد بخوبی ارزش آن مبلغ را داشته است.

بازی فصل: لسترسیتی 5 ـ منچستریونایتد 3

شکست منچستریونایتد مقابل یک تیم تازه صعود کرده خیلی تلخ بود، بخصوص این که آنها در این دیدار گلباران شدند و پنج گل دریافت کردند. این دیدار حتی می‌تواند یکی از زیباترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب بگیرد.

بهترین گل: گل چارلی آدام مقابل چلسی

یکی از عجیب‌ترین شکست‌های این فصل چلسی‌ مقابل استوک سیتی رقم خورد؛ اما عجیب‌تر از آن‌ گلی بود که بازیکن استوک سیتی وارد دروازه چلسی کرد. چارلی آدام، بازیکن اسکاتلندی استوک سیتی از نیمه زمین تیم خودش به سمت دروازه چلسی شوت کرد و این ضربه به گل تبدیل شد.

بهترین بازیکن: ادن هازارد (چلسی)

ستاره بلژیکی و جوان آبی‌های لندن که بسیار مورد توجه رئال مادرید و پاری سن ژرمن قرار داشت، این فصل سرآمد همه ستاره‌های لیگ برتر بود. او، هم گل زد هم گل ساخت. ادن هازارد، نقش عمده‌ای در قهرمانی این فصل چلسی دارد.

غیرمنتظره‌ترین تیم: ساوتهمپتون

آنها در حالی بسیار خوب نتیجه گرفتند که در تابستان گذشته تعدادی از بازیکنان مهم خود از جمله لوک شاو را به تیم‌های دیگر فروختند، اما هنر یک مربی به نام رونالدو کومان باعث شد آنها غیرمنتظره‌ترین تیم از لحاظ نتیجه‌گیری باشند. ساوتهمپتون اما در هفته‌های پایانی، در رقابت با غول‌های جزیره یعنی لیورپول، یونایتد و سیتی جا ماند و لیگ قهرمانان اروپا دوباره برایش به رویا تبدیل شد.

بهترین لحظه لیگ برتر: گل لمپارد به چلسی

اسطوره باشگاه چلسی که در این فصل در منچسترسیتی بازی می‌کرد در تقابل این دو تیم، گل تساوی بخش را مقابل تیم سابقش زد. او پس از گلزنی به هیچ عنوان شادی نکرد و به عکس، چهره‌اش بسیار مغموم به نظر می‌رسید. این احساسی‌ترین لحظه لیگ این فصل بود.

منبع: سایت گل ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها