سیدحسن نصرالله:

خطر تکفیری‌ها کمتر از رژیم صهیونیستی نیست

دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر روز گذشته به مناسبت پانزدهمین سالگرد شکست رژیم صهیونیستی و عقب‌نشینی از جنوب لبنان، در شهر نبطیه در جنوب این کشور سخنرانی کرد.
کد خبر: ۸۰۱۳۹۸

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود با اشاره به پیروزی مقاومت در سال 2000 و فرار صهیونیست‌ها از جنوب لبنان گفت: این روزها، روزهای پیروزی خون بر شمشیر است، لازم می‌دانم این مناسبت را به تمام خانواده‌های شهدا و مجروحان و تمام مردمی که در این مدت ایستادگی و مقاومت کردند، تبریک بگویم.

وی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ ایران و سوریه در پیروزی‌های مقاومت، اظهار کرد: لازم می‌دانم در اینجا از دوستان وفادارمان یعنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه تشکر کنم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به سختی‌ها و موانع پیش‌ر‌وی مقاومت در این راه تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات، مقاومت به فعالیت خود تا سال 2000 ادامه داد و در آن سال بود که شکست خفت‌باری را بر اسرائیلی‌ها تحمیل کرد و بدون قید و شرط پیروزی واضح و قاطعانه‌ای را رقم زد.

سیدحسن نصرالله به اتفاقات این روزهای منطقه اشاره و اظهار کرد: امروز تاریخ بار دیگر تکرار می‌شود، با عناوینی جدید و اسامی تازه. پروژه‌ای که کشورهای منطقه، ملت‌ها و ارتش‌های منطقه را تهدید می کند، پروژه «تکفیری وحشی» است.

وی با بیان این‌که گروه‌های مختلف تروریستی همچون جبهه النصره و داعش فرقی با هم ندارند، افزود: متاسفانه هنوز کسانی هستند که سر در خاک فرو برده و می‌گویند خطری ما را تهدید نمی‌کند. در مقابل هم، کسانی هستند که از این گروه ها حمایت می‌کنند و حتی امیدوارند این گروه های تروریستی، با آنها دوست و همپیمان باشند. از این‌رو، خطر تکفیری‌ها، از خطر اسرائیلی‌ها کمتر نیست.

سیدحسن نصرالله در پیشنهادی به کشورهای منطقه عنوان کرد: عراقی‌هایی که در انتظار آمریکایی‌ها نبودند، موفق شدند دیالی و بخش بزرگی از استان صلاح‌الدین را بازپس گیرند و جلوی پیشروی داعش را بگیرند. راه‌حل این است که ملت‌های منطقه بر خود تکیه کنند و به توانایی‌های خود ایمان آورند و با یکدیگر همکاری کنند و به دنبال دوستان واقعی خود باشند تا به آنها کمک کنند که در راس این کشورها، ایران است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که حملات عربستان به یمن تجاوز بزرگی در برابر ارتش، ملت و مقاومت یمن است، اعلام کرد که سعودی‌ها نمی‌توانند به هیچ کدام از اهداف خود برسند. به همین دلیل از عربستان سعودی می‌خواهم به دشمنی خود بر ضد یمن پایان دهد و گفت‌وگوهای سیاسی در ژنو را تسهیل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها