همزمان با پایان آتش‌بس 5 روزه و موقت در یمن، جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان حملات متجاوزانه خود علیه یمن را بار دیگر از سر گرفتند.
کد خبر: ۷۹۹۲۷۸

آن‌طور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، این ائتلاف در ساعات ابتدایی پایان آتش‌بس حدود 20 موشک شلیک کرد که مواضع جنبش انصارالله در «خورمکسر» و «التواهی» در شهر عدن و مقر کاخ ریاست جمهوری در عدن و پایگاه نیروهای ویژه را هدف قرار داد.

در این میان شبکه الجزیره با تائید خبر ازسرگیری این حملات ادعا کرد، این اولین حملات طی 5 روز گذشته است. این در حالی است که ائتلاف تحت رهبری عربستان از همان اولین ساعات آغاز آتش‌بس در یمن، آن را نقض و حملاتی را علیه مردم یمن انجام داده بود. در این میان برخی گزارش‌ها حاکی است که جنگنده‌های عربستان کشتی‌های امدادرسانی وابسته به یونیسف را در 3 نوبت هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

این حملات در حالی از سرگرفته شد که روز یکشنبه اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در ریاض در آغاز کنفرانس به اصطلاح «نجات یمن» خواهان تمدید آتش‌بس موقت شد.

وی تصریح کرد: بیشتر یمنی‌ها ظرف دوره آتش‌بسی که چند ساعت قبل پایان یافت، نتوانستند به کمک‌ها دست یابند. جنگنده‌های ائتلاف با انجام این حملات، رسما درخواست نماینده سازمان ملل را نپذیرفتند. این در حالی است که شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش یمن که توسط جنبش انصارالله تعیین شده بود، یکشنبه شب در سخنانی عنوان کرد: ما از درخواست فرستاده سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس و ارسال بیشتر کمک‌های انسانی به مردم یمن استقبال می‌کنیم.

در بحبوحه این اتفاقات، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن که هم‌اکنون در ریاض به سر می‌برد، مدعی شد بزودی به صنعا و عدن بازخواهد گشت. وی ادعا کرد بزودی پیروز می‌شود و از عربستان و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها