سازمان های بین المللی اعتراف کردند

استفاده عربستان از سلاح های ممنوعه علیه مردم یمن

شبکه خبری المیادین روز پنجشنبه اعلام کرد، سازمان های بین المللی به استفاده عربستان از سلاح های ممنوعه ضد مردم یمن اعتراف کردند.
کد خبر: ۷۹۸۰۴۷
استفاده عربستان از سلاح های ممنوعه علیه مردم یمن

به گزارش المیادین، استفاده عربستان از سلاح های ممنوعه طی حمله به یمن دیگر خبر جدیدی نیست و این کشور از زمان تجاوز نظامی به یمن پیوسته از سلاح های ممنوعه بین المللی استفاده کرده است.

المیادین افزود: سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد عربستان در حمله به یمن از بمب ها و مهمات خوشه ای استفاده کرده است.

از سوی دیگر پزشکان و کارشناسان نظامی نیز اعلام کرده اند، هواپیماهای عربستانی بارها با بمب های ممنوعه خوشه ای ،محله های مسکونی همچنین مراکز پزشکی و بیمارستانی را هدف قرار داده اند.

المیادین خاطرنشان کرد: پزشکان تاکید کردند عربستان در حمله به منطقه جبل نقم از این نوع سلاح های ممنوعه استفاده کرد و البته استفاده از این نوع سلاح ها محدود به این منطقه نمی شود بلکه آن ها در مناطق دیگر و از جمله در صعده نیز از چنین سلاح هایی ضد مردم استفاده کردند.

بر اساس گزارش های سازمان دیده بان حقوق بشر، عربستان و کشورهای همراه آن در تجاوز نظامی به یمن، منشورها و قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند؛ آن ها از بمب های خوشه ای ضد مردم استفاده می کنند و از سوی دیگر آمریکا نیز که سازنده چنین بمب هایی است ، از این اتهام مبرا نیست و شریک جرم سعودی ها محسوب می شود.

تجاوز نظامی عربستان و ائتلاف کشورهای عربی – آمریکایی علیه مردم یمن که از 50 روز پیش آغاز شده، شهادت بیش از 3 هزار و 800یمنی و آوارگی حدود 100 هزار یمنی را درپی داشته است.

بنابر اعلام منابع یاد شده، شمار مجروحان این تجاوز نیز به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که 2 هزار و 800 نفر از آنها به رسیدگی فوری نیاز دارند، اما به دلیل نبود دارو و برق این امکان وجود ندارد.

اکثر شهدا و مجروحان یمنی ناشی از بمباران جنگنده های عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی را کودکان و زنان بی دفاع تشکیل می دهند.

از مجموع کشته های تجاوز نظامی به یمن، دست کم 503 نفر کودک و 218 نفز زن بودند و از میان زخمی ها نیز بیش از هزار نفر کودک و نزدیک به 725 نفر زن هستند.

در این مدت 560 محل مسکونی هدف حملات هوایی و موشکی قرار گرفته و 932 مرکزغیرنظامی و خدماتی و موسسه عمومی و خصوصی، 54 بیمارستان و درمانگاه، 26مسجد و 168 مرکز آموزشی نیز بمباران شده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

کارشناسان، حملات عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها