شهردار تهران خبر داد:

تبدیل زندان اوین به موزه و پارک

زندان اوین پارک می‌شود

شهردار تهران گفت:‌با موافقت قوه قضاییه و همکاری این قوه زندان اوین به پارک تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۱۳۸

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در افتتاحیه نمایشگاه گل و گیاه پایتخت با اشاره به آخرین وضع پارک پردیسان گفت: این پارک باید یک مرکز تفریحی باشد نه اداره‌ای که ما آماده خرید آن از سازمان حفاظت محیط‌زیست هستیم. البته می‌تواند بخش اداری در پردیسان فعال باشد به این شرط که اجازه دهند درست نگهداری و به پارک زیبایی تبدیل شود و آن در و دیوارها برداشته شود.وی با بیان این که 7 رود دره در تهران داریم، افزود: بخش‌هایی از این رود دره‌ها در بوستان‌هایی مانند نهج‌البلاغه، جوانمردان و مناطق فرحزاد، اوین، درکه، تجریش و دارآباد هستند که بهترین تفرجگاه‌ها محسوب می‌شوند.

شهردار تهران افزود: اقدام جدی ما ادامه دره رود فرحزاد به سمت بالاست و امیدواریم امسال تا پای ارتفاعات برسد. برای دستیابی به این هدف 1000 میلیارد تومان برای تملک اراضی صرف کرده‌ایم که گنجایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در تعطیلات را دارد.

تخریب فضای سبز 5000 متری در شمال پایتخت

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از تخریب یک محوطه فضای سبز در منطقه ۲ تهران خبر داد.

به گزارش مهر، محمد حقانی در حاشیه بازدید یک محوطه فضای سبز در منطقه ۲ پایتخت در محدوده شهرک تامین اجتماعی گفت: اهالی محل نسبت به تخریب فضای سبز در این منطقه که بیش از 5400 متر مساحت دارد و سال‌هاست به عنوان فضای سبز مورد استفاده اهالی محله است، اعتراض داشته‌اند.

به گفته این عضو شورای شهر، درختان این منطقه ۲۰ سال قدمت دارند اما متاسفانه بارها مورد تخریب و آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند و درختان باقیمانده نیز در حال نابود شدن هستند.

حقانی با بیان این‌که هنوز پرونده این فضای سبز بررسی نشده و به دلیل شکایت اهالی محل از این فضای سبز بازدید کرده است، افزود: سوابق شهرسازی و نوع کاربری این زمین بررسی می‌شود اما هر نوع کاربری داشته باشد، مشخص است که این زمین 2 دهه است که به عنوان فضای سبز مورد استفاده عموم قرار گرفته که اخیرا حصارکشی شده و درختان موجود بشدت آسیب دیده‌اند.

یک محوطه فضای سبز در ناحیه ۹ منطقه ۲ که سال‌ها به عنوان فضای سبز استفاده می‌شده، 2 سال است حصارکشی شده و بارها درختان آن آسیب دیده‌اند.

به گفته اهالی محل، در این زمین بیش از 1000 اصله درخت وجود داشته که پس از آن‌که بخشی از حصارها برداشته شده تنها ۲۰۰ اصله درخت باقی مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها