به خاطر یک تصادف ساده خیلی زود عصبانی شد و جنایتی تلخ را رقم زد. مرد آتش‌افروز تا یک قدمی مرگ رفت و حالا به اتهام قتل پای میزمحاکمه قرار گرفته است. می‌گوید که قصد قتل نداشته و برای ترساندن افراد حاضر در درگیری روی آنها بنزین پاشیده است.
کد خبر: ۷۹۵۸۳۸
مکافات خشم در محکمه

سکانس اول

همه چیز از یک تصادف شروع شد. راننده 2 خودروی وانت عصبانی از ماشین‌های خود پایین آمده و درگیری لفظی آنها خیلی زود به دعوا و کتک کاری کشید.

کامران وقتی دید دوستان و بستگان مجید ـ راننده دیگر ـ به هواخواهی از او وارد دعوا شدند، از داخل ماشین ظرف بنزین را برداشت و روی خود و افراد حاضر در دعوا ریخت. ناگهان شعله‌های آتش همه جا را گرفت. کامران، مجید و پیرمردی که دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند که مرد سالخورده به علت شدت سوختگی تسلیم مرگ شد. کامران هم 80 روز بعد از بیمارستان مرخص شد و ماموران او را برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل کردند.

متهم در بازجویی‌ها مدعی شد، قصد آتش زدن پیرمرد را نداشته اما نمی‌داند چطور آتش گرفتند.

سکانس دوم

با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. هفته گذشته متهم در مقابل پنج قاضی جنایی پای میز محاکمه قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده کامران 32 ساله متهم است که نهم بهمن 92 پس از تصادف و درگیری با راننده پیکان وانت به نام مجید، به روی او و پدر 70 ساله‌اش به نام علیرضا بنزین پاشیده و آتش به پا کرده و باعث سوختگی خودش و مجید و مرگ پیرمرد شده است. با توجه به محتویات پرونده برای متهم تقاضای مجازات قانونی دارم.

رئیس دادگاه سپس از اولیای دم خواست شکایت خود را مطرح کنند. فرزندان مقتول هم پس از قرار گرفتن در جایگاه، برای قاتل درخواست قصاص کردند. مجید در شکایت خود گفت: سوار بر پیکان وانت از کارگاه پدرم در پاکدشت خارج شده بودم که کامران با وانتش از پشت به خودرویم کوبید. او که خیلی عصبانی بود به من ناسزا گفت و با هم درگیر شدیم. من با پلیس 110 تماس گرفتم اما پلیس در صحنه حاضر نشد، به همین خاطر به برادرم زنگ زدم. چند دقیقه بعد پدر و برادرهایم به آنجا آمدند، اما درگیری بالا گرفت و کامران با پتک به کتف پدرم کوبید. او سپس گالن بنزین را از داخل ماشینش بیرون آورد و روی من و پدرم پاشید. بنزین به روی کامران هم ریخته شده بود که او فندک را در جیبش روشن کرد و همه‌جا آتش گرفت. پدرم پس از هشت روز در بیمارستان جان سپرد و من تحت درمان قرار گرفتم. یک شاهد از این درگیری فیلمبرداری کرده که من می‌توانم این فیلم را به دادگاه ارائه کنم تا همه‌چیز روشن شود. من به دلیل قتل پدرم تقاضای قصاص و به خاطر سوختگی‌هایم تقاضای دریافت دیه دارم.

سکانس پایانی

قاضی مصطفی باقری، رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران با تفهیم اتهام به کامران از او خواست به دفاع از خود بپردازد که متهم به قتل پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: سوار وانتم از خیابان عبور می‌کردم که مجید یکباره در پیکان وانتش را باز کرد که با آن برخورد کردم. به همین خاطر از ماشین پیاده شدم و با هم درگیر شدیم.

او همان موقع با پدر و برادرهایش تماس گرفت. پدر مجید وقتی به محل آمد به سمت من حمله کرد و سیلی به صورتم زد. برادرهای مجید هم با مشت و لگد به جانم افتادند که دندان‌هایم را شکستند. من هم برای تهدید آنها گالن بنزین را از داخل ماشینم بیرون آوردم و آن را به روی خودم و همه شاهدان پاشیدم. اما نمی‌دانم چطور شد که بنزین شعله کشید.

او در آخرین دفاعش گفت: به‌خاطر اتفاقی که افتاده‌ به اولیای‌دم تسلیت می‌گویم. من نمی‌خواستم کسی را بکشم. خودم دچار ٧٥ درصد سوختگی شدم و تا 8 ماه معلوم نبود زنده بمانم یا بمیرم. ماشینم را تازه از صافکاری آورده ‌بودم و وقتی برخورد کردیم حتی رادیاتورش سوراخ شد و همین مرا ناراحت کرد.

در پایان این جلسه قرار شد تا فیلم ضبط‌شده از صحنه درگیری و آتش‌افروزی به دادگاه ارائه شود تا هیات قضایی پس از بررسی این فیلم رای نهایی را صادر کند.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها