بایرن مونیخ دست‌نیافتنی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد

مسیر قهرمانی یاران گواردیولا

بایرن مونیخ هفته گذشته برای بیست و پنجمین بار در تاریخ خود قهرمان بوندس‌لیگا شد. تیم ایالت باواریای آلمان حتی پیش از این قهرمانی نیز رکورددار فوتبال آلمان بود و با این قهرمانی فقط دست‌نیافتنی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۷۹۴۵۱۶

در میان غول‌های فوتبال اروپا فقط بایرن مونیخ است که برای قهرمانی در این فصل لیگ داخلی کشورش رقیب چندان سرسختی نداشت. نگاهی به مسیری می‌اندازیم که بایرن پس از آن برای بیست و پنجمین بار قهرمان بوندس‌لیگا شد.

* بایرن مونیخ در بازی ابتدایی خود در فصل جدید بوندس‌لیگا 2 بر یک وولفسبورگ را شکست داد. وولفسبورگ در ادامه لیگ به تنها رقیب بایرن مونیخ برای قهرمانی تبدیل شد. در این دیدار روبرت لواندوفسکی برای نخستین بار با پیراهن بایرن به میدان رفت. در این دیدار آرین روبن ستاره بود. او یک گل زد و یک پاس گل به توماس مولر داد. وولفسبورگ اما در دیدار برگشت انتقام بسیار سختی از بایرن مونیخ گرفت.

* بایرن مونیخ برای این‌که نقل و انتقالات تابستانی خود را کامل کند ژابی آلونسو را از رئال مادرید به خدمت گرفت. سباستین روده، مهدی بن عطیه و روبرت لواندوفسکی و پپه رینا دیگر خریدهای بایرن مونیخ بودند. آلونسو اما پرسر و صداترین خرید فصل بود. او با ده میلیون یورو گام به بایرن مونیخ گذاشت. در شرایطی که خاوی مارتینز و تیاگو آلکانتارا مصدوم بودند، خرید بازیکنی با ویژگی‌های آلونسو ضروری به نظر می‌رسید. آلونسو نخستین بازی خود را در برابر شالکه در هفته دوم بوندس‌لیگا انجام داد اما در ادامه نتوانست ستاره‌ای باشد که گواردیولا از او انتظار داشت.

* ماریو گوتزه که گل قهرمانی آلمان را در جام جهانی برزیل به آرژانتین زد درخشش خود برای بایرن مونیخ را در مقابل پادربورن آغاز کرد. او دو گل زد. بایرن مونیخ با دو گل دیگر لواندوفسکی و مولر به همان تیم خطرناک همیشگی تبدیل شد. این نخستین پیروزی پر گل بایرن مونیخ در این فصل بود.

* وقت از سر راه برداشتن نخستین مدعی قهرمانی فرارسید. بوروسیا دورتموند، تیمی که می‌خواست مدعی باشد در هفته‌های بعد تا قعر جدول هم پیش رفت اما زمانی که مقابل بایرن مونیخ قرار گرفت هنوز یک مدعی درجه یک بود. مونیخی‌ها هر چند ابتدا با گل مارکو رویس عقب افتادند اما در ادامه روبن و لواندوفسکی دو گل زدند و نخستین تقابل قهرمانی فصل به سود بایرنی‌ها به پایان رسید. نکته جالب دیگر این دیدار گل خوردن مانوئل نویر، سنگربان مونیخ بعد از شش هفته بود. رکورد کلین شیت‌های او را رویس شکست. آخرین بار نویر از ماینس گل خورده بود.

* بایرن مونیخ همیشه قرار نبود یکه‌تاز باشد. آنها در آغاز سال 2015 میلادی به طرز عجیب و غریبی 4 بر یک به وولفسبورگ باختند. این بدترین بازی بایرن مونیخ در طول فصل و اصلا در چند سال اخیر بود. گواردیولا بیش از هر فرد دیگر حیرت‌زده شده بود.

* تیم ایالت باواریا خیره‌کننده‌ترین برد این فصل خود را در آغاز ماه فوریه به دست آورد. وقتی آنها مقابل تیم بحران‌زده هامبورگ قرار گرفتند بسادگی قابل پیش‌بینی بود که بازی را ببرند اما این‌که هشت گل بزنند برای هیچ‌کس قابل پیش‌بینی نبود. گوتزه و مولر هر کدام دو بار گل زدند و دیگر گل‌ها نیز از سوی لواندوفسکی و ریبری به ثمر رسید.

* هامبورگ تنها تیمی نبود که در فصل 2014-2015 از سوی بایرن مونیخ گلباران می‌شد. بایرنی‌ها پیش از این با نتایج 6 بر صفر، 4 بر یک و 4 بر صفر به ترتیب پادربورن، کلن و وردبرمن را شکست داده بودند. البته باخت 2 بر صفر بایرن مونیخ مقابل مونشن گلادباخ از دیگر نتایج عجیب و غریب آنها در طول فصل بود.

* شاگردان پپ گواردیولا در حالی به مقام قهرمانی بوندس‌لیگا رسیدند که پپ بارها با مصدومیت بازیکنانش روبه‌رو شد. بحران مصدومیت در بایرن مونیخ تقریبا همه ستاره‌ها را در برگرفت از فیلیپ لام و ریبری گرفته تا مهدی بن عطیه و آرین روبن. دیوید آلابا ستاره اتریشی بایرن مونیخ در این میان سخت‌ترین مصدومیت را داشت و مجبور شد پای خود را گچ بگیرد. هولگر بادستوبر هم مرتب مصدوم می‌شد. با وجود تمام این مصدومیت‌ها بایرن چند هفته زودتر از پایان لیگ به قهرمانی رسید.

* ستاره‌های مونیخی هنگامی در این فصل در یک قدمی قهرمانی قرار گرفتند که هافن هایم را 2 بر صفر شکست دادند. هفته بعد بایرن یک بر صفر هرتابرلین را با تک گل باستین شواین اشتایگر شکست داد. اگر مونشن گلادباخ موفق می‌شد وولفسبورگ را شکست بدهد قهرمانی باواریایی‌ها مسجل می‌شد، اتفاقی که در نهایت افتاد. بایرن مونیخ حالا با 25 قهرمانی در بوندس‌لیگا دست نیافتنی است. برای این تیم فعلا رقیبی پیدا نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها