آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از سخنان اخیر یکی از مسئولین مبنی بر این که " وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام"؛ تاکید کرد: همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجرای قوانین اسلام هستند.
کد خبر: ۷۹۲۲۹۲
همه موظف به اجرای قوانین اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: اخیراً یکی از مسئولین محترم خطاب به نیروی انتظامی سخنی گفتند که به هیچ وجه مناسب نبود، گفته بودند وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام.

ایشان افزود: این سخن از سه جهت اثر منفی داشت: نخست این‌که معلوم می‌شود قوانین ما چیزی غیر از قوانین اسلامی است در حالی که همه بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پلیس و غیر پلیس موظف به اجرای قوانین اسلام هستند، حتی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بنا به تصریح قرآن مجید و اجماع مسلمین وظیفه همگان است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: دیگر این‌که این‌گونه سخنان روحیه نیروی انتظامی را تضعیف می‌کند و زحماتی را که برای تهذیب اخلاق و مبارزه با منکرات متحمل شده است نادیده می‌گیرند و آن ها را در اجرای قوانین اسلامی سست می‌سازد و از همه مهم‌تر چراغ سبزی است که به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقی و مجالس کثیف و مانند آن داده می‌شود که از این به بعد آزاد هستید و پلیس کاری به شما ندارد، آن ها بدون این سخنان طوفان می‌کنند وای اگر چراغ سبزی هم به آن ها نشان داده شود.

ایشان افزود: امیدواریم نصیحت دوستانه ما را بپذیرند و بعد از این چنین سخنانی را تکرار نکنند، مخصوصاً به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که اخیراً خطاب به نیروی انتظامی فرمودند گوش فرا دهند، همانطور که ایشان تأکید کردند: حفظ آرامش‌های روحی و اخلاقی جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانی آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها