بهار «بلده» زمستانی است

بلده یکی از بخش‌های شهرستان نور در غرب مازندران است که بسیاری از روستاهای آن محروم از هر گونه امکاناتی هنوز استوار به حیات خود ادامه می‌دهند، اما سیل ویرانگر اخیر، حکایت محرومیت این روستاها را به کمال رسانده، به طوری که علاوه بر تخریب و نابودی بخش زیادی از مزارع و دامداری منطقه، راه‌های دسترسی آنها را نیز خراب و دست اهالی بلده را از زمین و زمان کوتاه کرده است.
کد خبر: ۷۹۱۶۳۹

سیل اخیر غرب مازندران بیش از هزار میلیارد ریال خسارت در این مناطق بر جا گذاشت که بیشتر این خسارت‌ها در بخش محروم بلده بوده است؛ منطقه‌ای که هنوز از نعمت گاز محروم است و برخی اهالی آن برای تامین سوخت بخاری‌های قدیمی، از پسماند حیوانی استفاده می‌کنند.

یکی از روستانشینان بخش بلده که بخش عمده‌ای از مزرعه‌اش در سیل اخیر تخریب شده است، دراین باره به مهر گفت: مردم منطقه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از مزارع مان زیر آب رفته و واحدهای مسکونی‌مان نیز خسارت دیده است. وی افزود: راه روستایی بخش بلده تخریب شده است و کمتر وسیله نقلیه‌ای برای تردد به منطقه می‌آید و مجبوریم فرسنگ‌ها را پیاده طی کنیم و خود را به آبادی یا مراکز درمانی برسانیم.

عبدالوحید فیاضی ، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس نیز با اشاره به خسارت‌های سیل ویرانگر بلده گفت: حجم تخریب به‌گونه‌ای است که باید وزارت کشور، راه و شهرسازی و دستگاه‌های متولی در بلده وارد عمل شوند تا خسارت‌ها جبران شود. به گفته وی، لایروبی نشدن رودخانه از جمله دلایل طغیان سیل بود که اگر محیط زیست مجوز دهد مردم این کار را خود انجام می‌دهند، اما نگاه محدود برخی مدیران مشکلاتی ایجاد می‌کند و به همین دلیل تاکنون این کار صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها