سرطان پستان یکی از شایع‌ترین سرطان‌هاست. به‌گونه‌ای که چندی پیش رئیس هیات مدیره انجمن جراحان عمومی ایران در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد از هر چهار زن ایرانی یک نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود. به گزارش ایسنا، بتازگی محققان دانمارکی آزمایش خون جدیدی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان در آینده را پیش‌بینی ‌کند. این روش از ماموگرافی که فقط برای درمان مبتلایان انجام می‌شود، بهتر است. آزمایش خون فوق با آنالیز همه متابولیت‌ها می‌تواند با دقت 80 درصد پیش‌بینی کند که احتمال ابتلای یک خانم به سرطان پستان طی دو تا پنج سال آینده چقدر است. البته توسعه این روش به عنوان یک روش رسمی هنوز به آزمایش‌های بیشتری نیاز دارد.
کد خبر: ۷۸۹۶۶۱

تهیه پودرهای ضدپوکی استخوان

قرص‌های ضد پوکی استخوان که برای افزایش جذب کلسیم در استخوان‌ها مورد استفاده افراد بالای ۵۰ سال بویژه خانم‌ها قرار می‌گیرد، عوارض جانبی زیادی دارد. بیمار ضمن این‌که این قرص‌ها را باید به صورت ناشتا مصرف کند، باید حدود نیم ساعت نیز به حالت ایستاده باشد. بعلاوه مصرف این دارو در برخی بیماران موجب سوزش معده، درد عضلانی و درد در ناحیه سینه می‌شود.

به گزارش مهر، محققان ایرانی موفق به ساخت پودرهایی شده‌اند که می‌تواند جایگزین مناسبی برای قرص‌های ضد پوکی استخوان باشد. مقرون به صرفه بودن، عدم استفاده از حلال‌های آلی، سهولت ساخت، راندمان بارگیری بالا و زیست سازگاری از مزایای پودر دارویی جدید است که در صورت تامین بودجه تحقیقاتی قابلیت تجاری‌سازی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها