خودخواهی به جای عشق

بر اساس قانون مدنی تا زمانی که عقد نکاح جاری نشده، هر کدام از زن و مرد می‌توانند از ازدواج امتناع کنند و طرف دیگر نمی‌تواند او را مجبور به ازدواج کند. گاهی بی‌اطلاعی برخی هموطنان از این موضوع باعث می‌شود که آنها پس از صحبت با طرف مقابل و توافقات اولیه، خود را همسر وی فرض کرده و در صورت امتناع از ازدواج، خود را صاحب حقی برای انتقام ببینند.
کد خبر: ۷۸۸۱۴۰
خودخواهی به جای عشق

این انتقام گاهی با اسیدپاشی، انتشار اطلاعات خصوصی در فضای مجازی یا قتل همراه است که مجرمان پس از دستگیری از کار خود ابراز پشیمانی می‌کنند که دیگر دیر است.

برای پیشگیری از این حوادث تلخ باید نخستین اقدام در خانواده‌ها صورت گیرد و والدین از کودکی به فرزندان خود آموزش دهند. گاهی شنیدن جواب «نه» به نفع آنهاست و نباید در برابر آن مقاومت کنند.

وقتی کودک درخواستی دارد و والدین در برابر آن مخالفت می‌کنند، او در برابر این مخالفت امکان دارد قهر یا گریه کند.

حال اگر والدین در برابر این واکنش کوتاه آمده و بر خلاف میل خود به خواست آنها عمل کنند، به فرزند خود آموزش می‌دهند که در برابر شنیدن کلمه «نه» باید رفتاری غیرمنطقی و اجباری داشته باشی تا بتوانی به خواسته‌ات برسی. اما اگر در برابر گفتن کلمه «نه» فرزندان را قانع کنیم که چرا با درخواستشان مخالفت شده، قدرت شنیدن «نه» را در آنها تقویت کرده‌ایم.

اصرار برای ازدواج در صورت اطلاع از بی‌علاقگی طرف مقابل نشان‌دهنده ناپختگی او و خودخواهی است.

این افراد ادعا می‌کنند به دلیل عشق زیاد به طرف مقابل مرتکب قتل یا اسیدپاشی شده‌اند، این در حالی است که فردی که علاقه زیادی به‌نفر مقابل دارد هیچ‌گاه حاضر به آزار او نمی‌شود و این افراد به جای عشق باید از کلمه خودخواهی استفاده کنند.

حجت هاشمی ‌- جرم‌شناس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها