گزارش

باران و طغیان برخی رودخانه‌ها

بارش شدید باران در روزهای اخیر سبب جاری شدن سیل در برخی استان‌ها و وارد آمدن خسارت به منازل، اراضی کشاورزی و باغ‌ها شده است.
کد خبر: ۷۸۷۵۹۷

براساس گزارش‌های دریافتی، خسارت سیل در استان مازندران بیش از دیگر استان‌ها بوده است به‌طوری که جاده چالوس بر اثر ریزش کوه اکنون بسته شده است و گفته می‌شود، دست‌کم تا ده روز آینده بسته خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در این‌باره گفت: بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها، روز گذشته خسارت زیادی به این جاده وارد کره است. ابوالفضل باقرنیا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حدود 25 کیلومتر از این مسیر 160 کیلومتری، آسیب کلی دیده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد. حتی آسفالت این جاده در چهار نقطه آسیب جدی دیده است. وی همچنین گفت: بر اثر جاری شدن سیل، جاده هشتگرد ـ طالقان در شمال غربی استان البرز نیز دچار خسارت شده و در این مسیر پل‌های ارتباطی موسوم به وشته و نسا در جاده طالقان هم تخریب شده است.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل نیز گفت: بارندگی‌های اخیر حجم ورودی آب رودخانه هراز را 10 برابر افزایش داد. یحیی عسگری پور در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: بارندگی‌های دو روز گذشته موجب شد حجم آب رودخانه هراز از 10 مترمکعب بر ثانیه به 110 مترمکعب برسد به طوری که میانگین روزانه آب در 30 تا 35 سال گذشته بی‌سابقه بود.

بسته شدن محور لشگرک ـ فشم

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شمیرانات گفت: به‌دلیل طغیان رودخانه جاجرود و جاری شدن سیلاب محور لشگرک به فشم در استان تهران دیروز مسدود شد.

مهدی قلی زاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طغیان رودخانه جاجرود در استان تهران در پی بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات ایجاد شده و موجب تخریب بخش‌هایی از جاده‌ها و تاسیسات منطقه و قطع ارتباط جاده‌ای تعدادی از روستاها در محور لشگرک به فشم شده است. وی گفت: کاربران جاده در این محور باید از تردد خودداری کنند. اگرچه عوامل خدماتی و عمرانی در حال بازسازی محور بوده اما اکنون تردد در این مسیر امکان‌پذیر نیست. گفته می‌شود در پی مسدود شدن محور مزبور ارتباط جاده‌ای حداقل پنج روستای این مسیر با مرکز شهرستان قطع شده است.

در شهر ساری استان مازندران نیز بر اثر وقوع سیل برخی از حاشیه‌نشینان رودخانه مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. این حادثه در شهرستان‌های نور و کلاردشت از توابع غرب مازندران سبب خسارت شده است. جواد دیلم صالحی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کلاردشت در گفت‌وگو با مهر از امدادرسانی به مناطق حاشیه‌نشین رودخانه رودبارک خبر داد و گفت: از شامگاه یکشنبه گذشته که این حادثه اطلاع‌رسانی شد، نیروهای امدادی برای کمک‌رسانی اعزام شده‌اند. وی با بیان این‌که گل و لای برخی واحدهای مسکونی با پمپ تخلیه شد، افزود: خوشبختانه وضع منطقه با امدادرسانی و حضور بموقع عادی شده است.

اردبیل سفید‌پوش شد

در بیست و چهارمین روز از فصل بهار شهرستان اردبیل روز گذشته چهره زمستانی به خود گرفته و با بارش برف، رخت سفید بر تن کرد.

اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد که سطح جاده‌های استان لغزنده بوده و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند، باید نکات ایمنی را رعایت کنند. مدارس چند شهر استان نیز دیروز تعطیل شد. بارش باران و تگرگ در زنجان نیز خسارت زیادی را به حوزه کشاورزی و همچنین بخش راه استان وارد کرد. به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان، بارش باران و تگرگ و وقوع سیل علاوه بر این‌که به باغ‌ها خسارت زده، به جاده‌های ارتباطی بویژه راه‌های روستایی را متحمل خسارت کرده است. صفی‌الله کرامتی افزود: بر اثر بارش برف و باران و تگرگ در دو روز گذشته در استان زنجان 15 واحد مسکونی در شهرستان زنجان و طارم دچار خسارت شدند که به چهار خانواده در شهر زنجان به‌دلیل آبگرفتگی منازلشان اسکان داده شد. پل روستای قره‌بلاغ نیز تخریب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها