با اپلیکیشن‌های تناسب اندام سلامت خود را کنترل کنید

بدنسازی با دوست کوچک هوشمند

شروع سال جدید، بهانه‌ خوبی است تا فکرهای بکری برای زندگی‌مان بکنیم و بکوشیم تا پایان سال آنها را محقق کنیم. هنوز ماه اول سال است و آن‌قدرها دیر نشده، اما اگر همین‌طور دست دست کنید، ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید نیمی از سال گذشته و هنوز فکری برای یک مساله‌ مهم نکرده‌اید. کم‌تحرکی و تغذیه‌ ناسالم، اجزای جدایی ناپذیر زندگی مدرن هستند که پیامدهای سخت و جبران‌ناپذیری دارند؛ پس چه تصمیمی بهتر از این‌که با توجه بیشتر به این مساله، از مرگ خاموش‌مان پیشگیری و روزهای سالم‌تر و شاداب‌تری را برای خودمان رقم بزنیم. از آنجا که رفیق جدایی‌ناپذیر بیشتر افراد جامعه، تلفن همراه هوشمند یا تبلتشان است، چرا از همراهی‌شان برای این منظور استفاده نکنیم؟
کد خبر: ۷۸۷۰۱۰

اینجاست که باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد و از عاملان اصلی کم تحرکی به‌عنوان ابزاری برای مبارزه با این معضل سود جست. کار سختی نیست.

اول از همه باید همت کنید و بعد از آن، اپلیکیشن‌های بدنسازی را نصب کرده و بقیه مسیر را با انرژی ادامه بدهید. نگران نباشید؛ در شماره‌های بعدی فکری هم برای رژیم غذایی‌تان خواهیم کرد.

1. نام نرم‌افزار: JEFIT

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: 14.1 مگابایت

امتیاز: 4.5 ستاره

اگر هر روز ورزش و تمرین دارید و باشگاه رفتن‌تان اغلب منظم است و با برنامه‌ خاصی پیش می‌روید و به نوعی به‌صورت نیمه‌حرفه‌ای ورزش می‌کنید، این اپلیکیشن را از دست ندهید. JEFIT نه‌تنها رفیق شما خواهد بود، بلکه با داشتن داده‌های متنوعی از هزاران مدل تمرینی که برای قوی‌سازی نقاط مختلف بدن و کار کردن روی عضلات خاصی به‌صورت جداگانه یا همگام تنظیم شده‌اند، مثل یک مربی دلسوز برنامه‌های شما را در اختیارتان قرار خواهد داد. این موضوع وقتی مهم‌تر می‌شود که بدانید دستورالعمل مربوط به هر یک از حرکت‌ها به صورت جزء به جزء با مواردی نظیر ارائه‌ برنامه‌ روزانه، ارائه‌ گزارش عملکرد روزانه تمرین‌ها، ردیاب پیشرفت در مراحل، زمان‌سنج‌های متعدد در انواع مختلف و مرتبط با تمرین‌های خاص و در نهایت همگام‌سازی تمامی این موارد با پروفایل JEFITتان؛ همراه شده و در نهایت شما را با تمرین‌های بدون نقص و نتیجه‌ای هیجان‌انگیز مواجه خواهد کرد.

نکته‌ آخری که بد نیست بدانید، این است که اگر بخواهید جیب‌تان را بتکانید، می‌توانید از نسخه‌ پولی این برنامه هم استفاده کنید. این نسخه، تبلیغات ندارد و امکانات دیگری هم مضاف بر آنچه ذکر شد در اختیارتان قرار می‌دهد، اما در هر صورت نسخه‌ رایگان هم به اندازه‌ کافی کامل است و اگر نخواهید بیش از حد مته به خشخاش بگذارید، به جرات می‌توان همین نسخه را نیز یکی از بهترین‌ها دانست. برای شروع، نگران نداشتن امکانات اضافی موجود در نسخه‌ پولی نباشید.

دانلود از کافه بازار : http:‌/‌‌/‌bit.ly‌/‌19ImjCR

دانلود از آی‌تیونز: http:‌/‌‌/‌apple.co‌/‌1C6pAm9

2. نام نرم‌افزار: Up by Jawbone

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: 47.6 مگابایت

امتیاز: 5 ستاره

صرف‌نظر از این‌که برنامه‌ Jawbone را روی تلفن‌همراه هوشمندتان داشته باشید یا نه می‌توانید از برنامه‌ Up استفاده کنید. اما نصب Jawbone هم ضرری ندارد، زیرا این برنامه، نوعی ناظر بر تمرین‌های شما محسوب می‌شود و می‌تواند در هماهنگی با Up، در نهایت شما را به نتیجه‌ بهتری برساند و مسیر تمرین‌هایتان را نیز هموارتر کند. در هر حال، اگر برنامه‌ Jawbone را داشته باشید، Up با آن هماهنگ خواهد شد و اگر هم نه، این برنامه می‌تواند با هر حسگرِ داخلی‌ای که به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه هوشمند شما نصب شده، کار کند. در نتیجه این همکاری اطلاعات دقیقی درباره دنبال کردن فواصل تمرین و نوع و میزان آنها، نظیر تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید، کالری مصرفی یا شدت فعالیت ارائه می‌شود. در این برنامه، امکان افزودن دستی ردیابی خوراک و میزان خواب روزانه را نیز خواهید داشت.

این پایان ماجرا نیست، با Up همراه شوید تا ببینید چطور می‌توانید از این برنامه، در کنار دیگر برنامه‌ها برای بهبود تناسب اندامتان استفاده کنید و از قابلیت همگامی آن لذت ببرید. با Up، گویی دو اپلیکیشن را کنار هم دارید، دو یار همراهی که نه‌ فقط کنار یکدیگر شما را راهنمایی و هدایت خواهند کرد، بلکه به دلیل سازگاری و هماهنگی بالا و هوشمندشان، به شما در استفاده‌ هرچه بیشتر از دیگر برنامه‌های مشابه موجود در دستگاهتان، کمک می‌کنند. به این طریق، شما تا حد زیادی از سر زدن به اپلیکیشن‌های مختلف و دردسرهایش خلاص شده و می‌توانید با آرامش، از امکانات Up لذت برده و بدون تلف کردن وقت، حواستان به راهنمایی دیگران هم باشد.

این اپلیکیشن، از بهترین‌هایی است که در ایران، بی‌هیچ مشکلی همراه شما خواهد بود و باگ‌های برنامه‌های مشابه را نیز نخواهد داشت؛ پس با خیال راحت دستبند مخصوص را تهیه کرده و خودتان را برای مسیری هیجان‌انگیز در جاده‌ سلامت و بدنسازی آماده کنید.

دانلود از کافه بازار: http:‌/‌‌/‌bit.ly‌/‌1Gfvmbd

دانلود از آی‌تیونز: http:‌/‌‌/‌apple.co‌/‌1xxNqMp

3. نام نرم‌افزار: Runkeeper

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: 23.4 مگابایت

امتیاز: 4.5 ستاره

اگر اهل دویدن هستید و تقریبا روزانه، ساعاتی را به شنیدن موسیقی و دویدن در پارک یا مکان‌های دیگر اختصاص می‌دهید، این یکی برای شما مناسب خواهد بود. با ارائه‌ iOS 8، سلامت و مسائل مربوط به آن، به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت اپل، در محصولاتش نیز متبلور شد. این موضوع را بخوبی می‌توان از اپلیکیشن‌های مخصوصی که بتازگی روی آنها مانور داده نیز فهمید. یکی از آنها، همین Runkeeper است که بخشی مخصوص به خودش را در GPS آیفون‌های iOS 6.0 به بالا اختصاص داده و از طریق آن، می‌توان اطلاعات مربوط به زمان، سرعت، میزان کالری مصرفی و طول فاصله‌ای را که دویده‌اید، مشاهده کنید. این برنامه، شما را طی دویدن تنها نگذاشته و در میانه‌ راه با اخطارهای صوتی، شما را برای داشتن سرعتی مناسب با مسافتی که دویده‌اید راهنمایی می‌کند و در کنار آن، زمان و میزان راهی را که آمده‌اید نیز به شما اطلاع خواهد داد. امکان جالب دیگر این بخش، تنظیم گزارش دویدن‌های شما با ارائه‌ جدول و نقشه‌های منظم و جمع‌و‌جور است که به این طریق می‌توانید با چند اشاره، نموداری تمام و کمال از میزان پیشرفت یا نقاط ضعف دوندگی‌تان را داشته باشید. این بخش به عنوان اپلیکیشن برای سیستم‌عامل اندروید نیز طراحی شده و امکاناتی را که ذکر شد نیز تا حد زیادی به همان شکل پوشش می‌دهد.

دانلود از کافه بازار: http:‌/‌‌/‌bit.ly‌/‌1GKyn41

دانلود از آی‌تیونز: http:‌/‌‌/‌apple.co‌/‌WKXaBD

4. نام نرم‌افزار: Workout Trainer

سیستم عامل: اندروید و iOS

حجم: 14.3 مگابایت

امتیاز: 4 ستاره

اگر تصور می‌کنید عنوان «مربی» برای این اپلیکیشن، تا حد زیادی غلو محسوب می‌شود تا انتهای مطلب را همراه ما باشید. بیایید اول با یکدیگر مرور کنیم که وظایف مربی چیست؟ او با شما حرف می‌زند، برنامه‌ صحیحی را با توجه به توانایی‌ها و اهداف شما در اختیارتان قرار می‌دهد و مسائل مربوط به هر حرکت را با شما در میان گذاشته و راهنمایی‌تان می‌کند. این برنامه هم تمام موارد ذکر شده را به‌صورت دستورالعمل‌های گام به گام صوتی و تصویری در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین سیستمی درون‌برنامه‌ای به شما امکان شخصی‌سازی تمرین‌هایتان را می‌دهد و به این طریق، هر کاربر می‌تواند برنامه‌ تمرین خودش را ایجاد کرده و در مراحل مختلف آن‌را تغییر بدهد و با توجه به میزان پیشرفت، آن‌را سبک‌ یا سنگین‌تر کند. نکته‌ جالب در این اپلیکیشن این است که در نهایت شما را به مربی کوچکی تبدیل می‌کند که دست‌کم، پس از شناخت بدن‌تان و توانایی‌هایش می‌توانید برحسب پارامترهای تعیین شده در اپلیکیشن، برای خودتان برنامه‌ تمرین بنویسید. البته مراقب باشید بیش از حد به خودتان اعتماد نکنید و تا حد ممکن، با پیش‌فرض‌های خود اپلیکیشن پیش بروید تا از بروز هرگونه آسیب احتمالی نیز پیشگیری کرده باشید؛ زیرا در تمرین‌های این چنینی، اگر مراقب حرکات‌تان نباشید و به مربی‌تان دقیق گوش ندهید، ممکن است دچار مشکلاتی بشوید که گاهی جبران‌ناپذیر خواهد بود. امکان تصویری موجود در این اپلیکیشن، راه را بر هر نوع خطای احتمالی شما خواهد بست، پس خوب چشم و گوشتان را باز کنید.

دانلود از کافه بازار: http:‌/‌‌/‌bit.ly‌/‌1Cw6Dgm

دانلود از آی‌تیونز: http:‌/‌‌/‌apple.co‌/‌1xxPofF

نسیم اسلام‌پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها