هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال

بازگشت سپاهان به جمع مدعیان

پرسپولیس بدون درخشان و عبدی به دنبال جبران امتیازات از دست رفته است

روز پرالتهاب لیگ برتر

در روزی که پرسپولیسی‌ها امیدوارند شوک رفتن حمید درخشان به اندازه کسب سه امتیاز بازی با استقلال در اهواز برای آنها موثر باشد، جنگ بالای جدولی‌ها هم با انجام دو بازی حساس و مهیج در جریان است؛ دیدارهایی که نتایج آن در سرنوشت قهرمان این فصل بیشترین تاثیر را دارد.
کد خبر: ۷۸۶۷۸۲

امروز و از ساعت 17 و 30 دقیقه، به صورت همزمان در تهران و اصفهان دو بازی حساس برگزار خواهد شد؛ نفت ـ فولاد در ورزشگاه تختی و سپاهان ـ تراکتورسازی در ورزشگاه فولادشهر.

برای فولاد و سپاهان بازی‌های امروز آخرین فرصت برای بازگشت به کورس قهرمانی است. فولادی‌ها که پیروزی مقابل استقلال تنها نتیجه قابل دفاع آنها در این چند هفته بوده است، اگر نفت را در تهران شکست بدهند به چهارامتیازی این تیم خواهند رسید که جبران آن در پنج هفته پایانی امکان پذیر است. پیروزی فولاد در این بازی خارج از خانه شانس آنها را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا افزایش می‌دهد و این شرایط برای سپاهان هم وجود دارد. طلایی پوشان اصفهانی گرچه در هفت بازی گذشته خود در لیگ برتر فقط دو بازی را برده‌اند اما امروز این فرصت را دارند که در حضور تماشاگران خودی به جمع مدعیان بازگردند. فاصله شاگردان فرکی با تراکتورسازی تا قبل از این بازی شش امتیاز است که با پیروزی سپاهان به سه امتیاز خواهد رسید.

اما همان‌طور که فولاد و سپاهان امروز برای بردن به میدان می‌روند، انگیزه بردن در اردوی نفت و تراکتورسازی هم موج می‌زند. شاگردان تونی اولیویرا درحالی قدم به فولادشهر می‌گذارند که از زمان بازگشت این مربی پرتغالی، هر پنج بازی خود در لیگ را برده‌اند. تراکتورسازان حالا به دنبال ششمین پیروزی متوالی خود در لیگ هستند تا اگر نفت در تهران امتیاز از دست داد در پایان هفته بیست و پنجم به صدر جدول برسند.

نفتی‌ها هم همین را می‌خواهند؛ این‌که تراکتورسازی در اصفهان متوقف شود تا این تیم با سه امتیازی که از فولاد می‌گیرد، فرار بزرگ خود را برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ آغاز کند.

علیرضا منصوریان در آستانه بازی حساس امروز با بیان این‌که هر دو تیم نفت و فولاد به دلیل بازی‌های آسیایی خود در عربستان خسته هستند، گفت: ‌قبل از ورود به مسائل فنی، مهم‌ترین مساله برای ما انجام ریکاوری مناسب بود. تنها شانس ما این است که رقیب اهوازی هم این شرایط را پشت سر گذاشته است.

سرمربی نفت با بیان این‌که هر لغزشی می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تغییر دهد، افزود: تلاش فولاد برای گرفتن سهمیه آسیاست و ما می‌خواهیم در کورس بمانیم. در این شرایط هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد. به همین دلیل هم ما پیروزی مقابل الشباب را در عربستان جا گذاشتیم و همه تمرکز ما اکنون به مسابقه مقابل فولاد است.

اسکوچیچ، سرمربی کروات فولاد هم در نشست خبری بازی امروز گفت: می‌خواهیم با شکست دادن تیم صدرنشین نفت، سرنوشت قهرمانی در لیگ را به روز پایانی بکشانیم. او با اشاره به غیبت بازیکنانی چون یوسف وکیا، امید خالدی، مهرداد جماعتی و مهدی بدرلو افزود: دیدار بسیار دشواری مقابل تیم جوان و سختکوش نفت تهران داریم، اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ما به‌دنبال پیروزی هستیم.

پرسپولیس به‌دنبال تغییر

آخرین بازی هفته را دو تیم استقلال صنعتی خوزستان و پرسپولیس از ساعت 19 برگزار می‌کنند؛ دو تیمی که در نیمه پایانی جدول لیگ قرار دارد. پیروزی آبی‌های میزبان در این بازی به منزله خروج آنها از جمع قعرنشینان است، کاری که آسان به نظر نمی‌آید. پرسپولیس گرچه در نیم فصل دوم لیگ برتر یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها بوده است اما حالا با کادر فنی جدید خود و البته روحیه مضاعفی که از پیروزی مقابل النصر در لیگ قهرمانان آسیا به‌دست آورده است به مصاف استقلال صنعتی می‌رود تا دست‌کم در این هفته‌های پایانی بخشی از ناکامی‌هایش را در لیگ جبران کند.

برخلاف آنچه از پیش اعلام شده بود، امروز خبری از برانکو روی نیمکت قرمزها نیست. سرمربی جدید پرسپولیس که جانشین حمید درخشان شده است، فردا به تهران باز خواهد گشت تا از بازی‌های بعد هدایت این تیم را برعهده بگیرد. در غیاب او و با توجه به غیبت حسین عبدی در تمرینات چند روز اخیر، احتمالا کریم باقری و آندره پانادیچ روی نیمکت این تیم خواهند نشست.

پانادیچ در آستانه بازی با استقلال صنعتی درباره تغییرات احتمالی پرسپولیس با توجه به حضور کادر فنی جدید گفت: اکنون تنها کاری که به سرعت می‌تواند انجام شود این است که بتوانیم به لحاظ تاکتیکی تغییر ایجاد کنیم. بازیکنان از نظر تکنیکی خوب هستند. در این مقطع بحث بدنسازی و کارهای بدنی هم منتفی است. پس باید روی تاکتیک و برنامه‌های بازی کار کنیم و در کنار آن باید روی مسائل روانی تیم کار شود. باید بتوانیم بازیکنان را به سمتی ببریم که در هر مسابقه مثل بازی با النصر با تمام قلب و وجودشان بازی کنند. وی در ادامه درباره سیستم و شیوه بازی قرمزها هم عنوان کرد: در گفت‌وگو با برانکو ایوانکوویچ توافق شد که دست به جراحی بزرگ نزنیم. الان زمان این کار نیست. ضمن آن‌که سیستم بازی تیم را در مصاف با النصر خوب دیدیم. درست که این سیستم در تیم ملی ایران دلخواه برانکو بود، اما قابلیت تغییر دارد و به شرایط است. این‌که با یک یا دو مهاجم بازی کنیم به حریف و نفرات ما بستگی دارد. ممکن است توان استفاده از دو مهاجم را داشته باشیم یا ممکن است به شکل دیگری حمله کنیم، ولی برای این مقطع قصد ایجاد تغییرات بزرگ و ناگهانی را نداریم.

برنامه بازی‌های امروز

نفت ـ فولاد، ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی تهران (داور: علیرضا فغانی)

سپاهان ـ تراکتورسازی، ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان (داور: احمد صالحی)

استقلال صنعتی ـ پرسپولیس، ساعت 19در ورزشگاه غدیر اهواز (داور: یدالله جهانبازی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها