کی‌روش با عصبانیت فدراسیون فوتبال را ترک کرد

شکست در دور اول مذاکرات

کارلوس کی‌روش عادت دارد که وقتی از اتاق کفاشیان در فدراسیون فوتبال خارج می‌شود، سوار آسانسور شود و پایین برود، اما این بار آن‌قدر عصبانی و ناراحت بود که حتی حوصله انتظار برای رسیدن آسانسور را هم نداشت و از پله‌ها پایین رفت. چهره برافروخته سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، نشان از این داشت که روز اول مذاکره میان او و رئیس فدراسیون فوتبال بخوبی پیش نرفته و کارلوس کی‌روش اکنون بیش از هر زمان دیگری از نیمکت تیم ملی ایران دور شده است.
کد خبر: ۷۸۵۹۵۷

کی‌روش در پله‌ها به سمت در خروجی می‌رفت که دیدن عباس ترابیان، سرپرست پیشین تیم ملی ایران، عصبانیت او را اضافه کرد. کی‌روش پس از آن که ترابیان از کنار او رد شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران از کلمه‌ای استفاده کرد که به گفته او، ترابیان از آن در جلسات خطاب به او استفاده کرده است؛ کلمه‌ای که اگر بخواهیم آن را کاملا مودبانه ترجمه کنیم به واژه «مردک» می‌رسیم.... مجموع این رفتارها به گونه‌ای بود که می‌توان به این جمع‌بندی رسید که مذاکره میان کی‌روش و فدراسیون به شکست منجر شده است. کی‌روش در میان خبرنگاران ترجیح داد در مورد آنچه میان او و کفاشیان گذشته است، حتی یک کلمه بر زبان نیاورد و فقط خطاب به نماینده روزنامه‌ای که روی صفحه اول خود خبر داده بود که مدیر برنامه‌های کارلوس کی‌روش و دو بازیکن تیم ملی ایران (پژمان منتظری و علیرضا حقیقی) یکی است، گفت: «منتظر بمانید، از شما شکایت می‌کنم.»

جلسه روز گذشته کی‌روش و کفاشیان سه ساعت طول کشید؛ جلسه‌ای که دو طرف به هیچ وجه از آن راضی نیستند. آنچه به نظر می‌رسد آن است که طرفین برای رسیدن به یک توافق همکاری مجدد راهی طولانی را پیش‌رو دارند. مشکل دو طرف فقط به ادامه همکاری محدود نیست و حتی اگر بخواهند به این همکاری خاتمه داده شود، باز هم در نوع و شکل این همکاری مشکل فراوانی دارند. گفته می‌شود کی‌روش گرچه از جدایی حرف زده، اما قلبا تمایلی به استعفا و کناره‌گیری ندارد. اگر فدراسیون کی‌روش را اخراج کند، باید به او غرامت بدهد، اما در غیر این صورت پولی به کی‌روش تعلق نمی‌گیرد. کی‌روش اگر کناره‌گیری کند، نه‌تنها پولی نمی‌گیرد؛ بلکه به گفته کفاشیان باید پول سه ماهش را به فدراسیون بدهد. از سوی دیگر ساکنان ساختمان سئول که می‌گویند کی‌روش بحث جدایی را آغاز کرده، نمی‌خواهند او را اخراج کنند تا مجبور نشوند غرامت بدهند. همین موضوع باعث شده مذاکرات فعلا بدون نتیجه باقی بماند. مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که بعد از جلسه روز گذشته قرار است جلسه دیگری امروز برگزار شود و مذاکرات بین رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی ادامه می‌یابد.

واکنش کفاشیان

برای ماندن کی‌روش خیلی وقت نیست. بنا به اعلام هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، او فقط تا آخر این هفته فرصت دارد با علی کفاشیان به عنوان نماینده فدراسیون به توافق برسد یا این که ماموریت پایان یافته تلقی شده و گزینه‌های دیگر روی میز قرار بگیرد. علی کفاشیان به عنوان طرف مذاکره‌کننده ایرانی، از اولین جلسه به هیچ وجه راضی نیست. او در صحبت با خبرنگاران در رابطه با جلسه با کارلوس کی‌روش درباره عصبانیت این مربی عنوان کرد: مساله خاصی نبود، نمی‌دانم دلیل عصبانیت کی‌روش چه بوده است!

وی در مورد مذاکرات خاطرنشان کرد: به نتیجه خاصی نرسیدیم. این بحث همچنان ادامه دارد و طی روزهای آینده همه چیز روشن خواهد شد. مذاکرات ما طی یکی دو روز آینده ادامه خواهد داشت و آن وقت همه چیز مشخص می‌شود.

وی در مورد این‌که دلیل ناراحتی کی‌روش چیست، اظهار کرد: «نمی‌دانم. او از مذاکرات راضی نبود.»

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در رابطه با بحثی که میان کی‌روش و عباس ترابیان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: من هم این مساله را شنیدم، نمی‌دانم دلیل این ماجرا چه بوده است. باید صبر کنم تا با ترابیان در این ارتباط صحبت کنم و دلیل این مساله را جویا شوم.

گزینه‌های جانشینی کی‌روش

هنوز تکلیف مذاکره میان کی‌روش و کفاشیان مشخص نشده است، اما از هم‌اکنون گمانه‌زنی‌هایی برای حدس زدن نام جانشین او شروع شده است. مثل هر زمان که تیم ملی ایران در شرایطی مشابه قرار می‌گیرد، باز هم نام‌های بزرگی برای جانشینی کی‌روش مطرح می‌شود که بیشتر آنها بیشتر از آن که واقعی تلقی شوند، به رویا شبیه هستند. هر کدام از واسطه‌ها یک نام بزرگ را برای گرفتن چراغ سبز از فدراسیون فوتبال مطرح می‌کنند. پس از آن که مدتی نام دیه‌گو مارادونا، ستاره افسانه‌ای آرژانتینی در راهروهای فدراسیون فوتبال می‌چرخید، حالا نام‌های بزرگ دیگری هم به آن اضافه شده‌اند، نام‌هایی چون مارچلو بیلسای آرژانتینی (سرمربی کنونی المپیک مارسی)، اسون گوران اریکسون سوئدی، مارچلو لیپی ایتالیایی و البته گاس هیدینک هلندی بزرگ را واسطه‌ها به کفاشیان معرفی کرده‌اند. جالب این است که از اینها دو مربی یعنی بیلسا و هیدینک هم از کارلوس کی‌روش به مراتب گران‌تر بوده و هم‌اکنون در تیم‌های بزرگی مشغول کار هستند و نمی‌توان آنها را چندان جدی گرفت. حتی از دنیزلی و فاتح تریم، دو مربی ترک‌تبار هم به عنوان گزینه‌های جانشینی کی‌روش نام می‌برند.

کی‌روش ممنوع‌الخروج است

یکی از مسائلی که این روزها بسیار حاشیه‌ساز شده، داستان مالیات کی‌روش است. کارلوس کی‌روش به دلیل بدهی مالیاتی در اواخر سال گذشته، در زمان اردوی اروپایی تیم ملی اجازه خروج از کشور را نداشت و با رایزنی‌ها با تاخیر به جمع ملی‌پوشان اضافه شد. او هنگام ورود به ایران هم دوباره دچار این مشکل بود و گذرنامه‌اش را تحویل مقامات ذی‌ربط داد. مساله مالیات کی‌روش هنوز هم دردسرساز است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور درخصوص بدهی مالیاتی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم بیان کرد: آقای کی‌روش چیزی حدود یک میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد که فدراسیون فوتبال طبق قرارداد این مربی، باید این بدهی را پرداخت کند. مشکل ممنوع‌الخروج بودن کی‌روش همچنان پابرجاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها