جوکوویچ در میامی تاریخ ساز شد

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان در دیدار پایانی رقابت‌های تنیس میامی، حریف اسکاتلندی خود اندی ماری را در 2 ساعت و 46 دقیقه با نتیجه‌ 2 بر یک شکست داد و ضمن دفاع از عنوان قهرمانی خود، تاریخ‌ساز شد.
کد خبر: ۷۸۵۱۴۸

دو ست نخست بازی پایانی این تورنمنت هزار امتیازی بسیار نزدیک پیش رفت، اما در پایان آمادگی بدنی نواک باعث شد تا او پیروزی را از آن خود کند. ست اول را جوکویچ 7 بر 6 از آن خود کرد، اما در ست دوم این ماری بود که 6 بر 4 حریف صربستانی خود را شکست داد. با این حال حکایت ست سوم چیز دیگری بود. جوکوویچ که در 25 رویارویی قبلی با اندی ماری، 17 مسابقه را به سود خود خاتمه داده بود؛ در ست پایانی فینال میامی کوبنده ظاهر شد و با برتری 6 بر صفر، هجدهمین پیروزی‌اش مقابل این حریف اسکاتلندی را جشن گرفت.

جوکوویچ با این قهرمانی رکوردی تازه را به نام خود ثبت کرد. این تنیسور صرب که همین چند روز پیش توانست فاتح رقابت‌های مسترز ایندیاناولز شود، اولین بازیکن تاریخ لقب گرفت که سه بار در فتح تورنمنت‌های ایندیاناولز و میامی دبل کرده است. او که برای دومین سال پیاپی قهرمان مسترز میامی شد، پس از غلبه بر اندی مورای و بالا بردن جام قهرمانی گفت: بسیار خوب بازی کردم، هر چند از لحاظ فیزیکی بسیار تحت فشار قرار گرفتم. ست سوم بیشتر از هر زمان دیگری تحت فشار قرار داشتم. فکر می‌کنم هرگز نمی‌توانستم بهتر از این عمل کنم. این بهترین عملکرد ممکن بود. این یکی از بهترین قهرمانی‌های من بود چرا که تا آنجا که امکان داشت تلاش کردم. فکر می‌کنم حریفم در ست سوم اگر امتیاز می‌گرفت کار برای من سخت می‌شد، اما خوشبختانه آنچنان پرانرژی بودم که به او چنین اجازه‌ای ندادم. غلبه بر ماری آن هم با این نتیجه رویایی بود. وی افزود: اکنون وقت فکر کردن به آینده نیست و چه چیزی بهتر از این‌که این موفقیت بزرگ را با خانواده‌ام جشن بگیرم. میامی همیشه برای من پر از خاطرات خوب و شیرین است.

با این پیروزی جوکوویچ فقط یک قهرمانی دیگر در مسابقات مسترز هزار امتیازی لازم دارد تا به راجر فدرر که ۲۳ قهرمانی را داراست، برسد. البته رکورددار قهرمانی در مسابقات هزار امتیازی فعلا در دستان رافائل نادالی است که 27 بار جام قهرمانی را بالای سر برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها