رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: از بیست و هشتم اسفند 93 تا چهاردهم فروردین 94 در تمام 31 استان و هفت منطقه آزاد کشور تعداد 60 میلیون و 84 هزار نفر شب اقامت ثبت شده است.
کد خبر: ۷۸۴۶۵۹

به گزارش فارس، مسعود سلطانی‌فر دیروز در نشست خبری که در محل معاونت گردشگری کشور برگزار شد، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی از بیست و پنجم اسفند 93 تا چهاردهم فروردین 94 حدود 16 اکیپ نظارتی به همه استان‌ها اعزام کرده است که طی این مدت 92 واحد گردشگری به دلیل تخلفاتی که انجام داده بودند، تعطیل شدند.

به گفته وی از این 92 واحد، 28 واحد اقامتی، 32 دفتر خدمات مسافرتی و 32 واحد پذیرایی بوده‌اند. سلطانی‌فر افزود: روش‌هایی که در سال‌های گذشته برای اعلام آمار مرسوم بوده بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و از آنجایی که مقاصد گردشگری ایران متنوع و هر فرد ممکن است در ایام تعطیلات هر روز را در یک شهر سپری کند، روشی که به نظر می‌رسد می‌تواند ما را به آمار دقیقی برساند، اقامت است. وی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور ناجا، مجموعه دست‌اندرکار در وزارت راه و استفاده از تجهیزات و دوربین‌های موجود، تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده به روش موثرتری برای اعلام آمار سفر در کشور برسیم.وی آمار کمپ‌های اقامتی در این مدت را 660 کمپ اعلام و بیان کرد: میزان بازدیدکنندگان از موزه‌ها نوروز امسال 121 درصد رشد داشته است. معاون رئیس‌جمهور یکی از دستاوردهای این دوره از ستاد خدمات سفرهای کشور را در کنار هم قرار گرفتن دستگاه‌ها به منظور ایجاد فضای همدلی بیشتر اعلام کرد. وی با بیان این‌که اکنون حدود ۱۳۰ هتل چهار و پنج ستاره در کشور داریم، عنوان کرد: باید برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز به عدد ۴۰۰ هتل در کشور برسیم و به طور میانگین سالانه ۲۰ تا ۲۵ هتل در کشور بسازیم.

مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری کشور نیز در این نشست درباره وضع مراکز خدمات بین‌راهی توضیح داد: هشت برابر تعداد مراکز بین‌راهی فعلی در کشور نیاز به ایجاد مراکز بین‌راهی در جاده‌ها داریم که متولی اصلی آن وزارت راه است.

وی درباره تماس‌های تلفنی مردم با سامانه 09629 اظهار کرد: 23 هزار و 250 مورد تماس با این سامانه طی ایام نوروز برقرار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها