همزمان با اولین روز فصل بهار و سال نو تندباد با سرعت ۱۷ متر بر ثانیه یا ۶۱.۲ کیلومتر در ساعت بخش هایی از استان اردبیل را درنوردید.
کد خبر: ۷۸۲۳۷۷
تندباد اردبیل را درنوردید

تندباد که از اولین ساعات بامداد امروز اول فروردین در استان اردبیل آغاز شده بود، ظهر امروز در بیشترین میزان به ۶۱.۲ کلیومتر در ساعت رسید.

این تندباد بخشهایی از استان اردبیل از جمله بخشهای مرکزی در شهرستانهای اردبیل، نمین، نیر و سرعین و نیز مناطقی از شمال استان نظیر گرمی و مشگین شهر را هم اکنون تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل نیز تاکید کرد که با وجود کاهش در حال حاضر سرعت تندباد در اردبیل ۵۴ کیلومتر بر ثانیه و در شهرستان نمین ۴۴ کیلومتر در ساعت است.

علی دولتی مهر با بیان اینکه تندباد تنها مناطق مرکزی و بخش کوچکی از مناطق شمالی را تحت تاثیر قرار داده است، یادآور شد: چون جهت باد غربی به جنوب غربی است این تندباد در مناطق مرکزی استان اتفاق افتاده است.

تندباد در مرکز استان اردبیل علاوه بر خسارت جزئی به اماکن عمومی موجب قطع برق بخشهایی از شهر اردبیل، قطع اینترنت و اختلال در رفت و آمد شده است.

مدیرکل هواشناسی استان در خصوص دمای هوای استان اردبیل تاکید کرد: امروز شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل با ۱۷ درجه گرمترین و شهرستان کوثر در بخش جنوبی استان با یک درجه خنک ترین شهر بوده اند.

وی با بیان اینکه بارشهای متناوبی را در تعطیلات نوروزی شاهد خواهیم بود، افزود: سامانه بارشی از بعد از ظهر فردا به منطقه نفوذ کرده و بخش های بزرگی از استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دولتی مهر متذکر شد: البته بارشهای فردا که در ارتفاعات به صورت برف و در سایر مناطق به صورت باران خواهد بود، از شدت لازم برخوردار نیست.

همچنین فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز در خصوص وضعیت راه های منطقه، تردد در محورهای این استان را در اولین روز از تعطیلات نوروزی آرام و روان اعلام کرد.

به گفته سرهنگ معراج ظهیری با اشاره به وزش باد شدید در بخشهایی از محورهای مواصلاتی استان تاکید کرد که با این وجود اختلالی در تردد مسافران و گردشگران نوروزی استان ایجاد نشده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها