شایعه‌های 93

بازگشت خفاش شب!

بازگشت خفاش شب، قاتل زنجیره‌ای، خرمای مسموم،... خبرهایی بودند که سال 93 خیلی زود در فضای مجازی انتشار یافتند و ترس و دلهره را به جان مردم انداختند، غافل از این‌که این اخبار نه‌تنها صحت نداشتند، بلکه شایعه‌ای بیش نبوده و عاملان این شایعه‌ها نیز به دام پلیس افتادند. شایعاتی که در وایبر، واتس‌آپ، لاین و... انتشار داده می‌شود، اخباری است که تنها باعث ترس و وحشت می‌شود و شما اگر می‌خواهید پیگیر خبری باشید بی‌شک رسانه‌های رسمی بهترین مرجع هستند.
کد خبر: ۷۸۱۸۰۵

شاید بتوان بازگشت خفاش شب را یکی از این شایعات در نظر گرفت، خبری که از جنوب کشور شروع و به شمال کشیده شد. ماجرا از انتشار یک عکس آغاز شد، تصویر زنی که لب‌ها و چشم‌هایش دوخته شده بود. این عکس همراه با یک شرح عکس بود، با این محتوا که اعضای باند خفاش شب زنان و دختران جوان را سوار خودروهای خود کرده و با انتقال به محلی خلوت آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از قتل لب‌ها و چشم‌های آنها را می‌دوزند. خبر به قدری تکان‌دهنده بود که زنان و دختران جوان از سوار شدن به خودروها خودداری کرده و تا آنجا که امکان داشت از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آمدند.

این ماجرا از هرمزگان و خوزستان آغاز شد و بعد از آن به سمت شهرهای شمالی رفت. با اعلام این خبر بلافاصله پلیس وارد عمل شد و تحقیقات نشان می‌داد که نه‌تنها خفاش شبی وجود ندارد، بلکه عکس نیز متعلق به زنی در یکی از کشورهای خارجی و ساختگی است. درنهایت با تلاش پلیس راز خفاش شب اینترنتی برملا شد. طراح شایعه پسر دانشجویی بود که در یک آژانس تاکسی تلفنی کار می‌کرد. هدفش از این کار تنها جلب مشتری برای آژانس بود، چرا که با انتشار این خبر، خانم‌ها برای بیرون رفتن با آژانس تماس گرفته و ترفندی برای جلب و جذب مشتری بود. متهم اصلی این پرونده و همدستانش بازداشت و به حبس و شلاق محکوم شدند.

یکی دیگر از شایعات، شایعه قاتل زنجیره‌ای در پایتخت بود که از این گوشی تلفن همراه به آن گوشی تلفن همراه انتقال داده شد. این پیغام بدین صورت بود که قاتلی با صدای ضبط شده کودک جنایت خود را اجرا می‌کند. قاتل زنگ در خانه را می‌زند و صدای گریه کودک را پخش می‌کند، با خروج خانم‌ها از خانه، قاتل سریالی نقشه جنایت خود را اجرا می‌کند. اما تحقیقاتی که صورت گرفت حکایت از این داشت که هیچ موردی، نه‌تنها در پایتخت بلکه در هیچ کدام از شهرهای ایران رخ نداده است.

راستی نباید خبر اسیدپاشی‌های سریالی در پایتخت را نیز نادید ه گرفت که این موضوع نیز کاملا کذب بود و حتی زمانی که این اخبار انتشار داده شد، خیلی از خانم‌ها جرات نداشتند از خانه‌هایشان بیرون بیایند. به خانم‌ها هشدار داده می‌شد که حتما عینک آفتابی بزنند و شیشه خودرویشان را پایین نیاورند، در غیر این صورت زندگی‌شان را اسیدپاش خیالی پایتخت نابود خواهد کرد.

شایعات دست از سر مواد خوراکی هم برنداشت و مدتی قبل اعلام شد که خرماهایی از سوی گروهک تروریستی داعش وارد ایران شده است. دیگر نیازی به توضیح نیست، همین که اسم داعش می‌آید، خودتان حدس می‌زنید که این خرما‌ها آلوده هستند، هرچند بلافاصله رئیس اتحادیه واردکننده خرماها وارد عمل شد و این خبر را تکذیب کرد.

یکی دیگر از خبرهایی که شایعه‌ای بیش نبود، خبر آزار و اذیت دختری شانزده ساله به دست 25 افغانی در یزد بود؛ خبر دلخراش و تکان‌دهنده‌ای که بلافاصله تکذیب شد. جالب این بود که در خبر آمده بود پلیس چند نفری از این افغان‌ها را هم دستگیر کرده است و حتی مردم به خانه افغانی‌ها هجوم آورده‌اند. اما این خبر، این بار هم از سوی مردم استان تکذیب شد و هم از سوی پلیس و مقامات قضایی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها